استاندار یزدبا بیان این که تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی باید برای ساماندهی و بازسازی بخش آسیب دیده از سیل اخیر بکار گرفته شود، گفت: در رابطه با بندهای غیرمجاز و خاک‌ریزها منتظر کارشناسی هستیم و با هماهنگی دستگاه قضا اقدامات لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

یزدفردا: محمدعلی طالبی در جریان سفر یک روزه خود به ابرکوه از روستای سیل زده فیروزآباد بازدید و با حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان، با تأکید بر این‌که گرفتن تصمیمات برای ابرکوه جز با مشاهده میدانی از وضعیت مناطق آسیب‌دیده ممکن نبود، اظهار کرد: نکته تأسف‌بار که از زبان مردم شنیدیم، عدم اطلاع‌رسانی مناسب به آنان نسبت به هشدارهای هواشناسی بود که مدیریت بحران دراین‌باره باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: وضعیت کنونی شرایطی نیست که بتوانیم به‌سادگی از آنچه در کنار ما می‌گذرد عبور و یا چشم‌پوشی کنیم، در رابطه با بندهای غیرمجاز و خاک‌ریزها منتظر کارشناسی هستیم و با هماهنگی دستگاه قضا اقدامات لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

استاندار یزد بر اقدام سریع و عملیاتی توسط هر یک از دستگاه‌ها برای بازگرداندن مردم به روال عادی زندگی و همچنین جلوگیری از بحران‌های ناشی از سیلاب‌های بعدی تأکید کرد و افزود: نیازهای اولیه مردم و بسته‌های کمک معیشتی برای آنان، تسهیلات بلاعوض، قرض‌الحسنه و همچنین غرامت بیمه باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

طالبی در رابطه با کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات دستور داد تا بخشی از دستگاه‌های مدیریت بحران استان، در ابرکوه مستقر شوند.

ساخت خانه جدید برای سیل‌زدگان از هفته آینده شروع شود

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه تصریح کرد: امروز وضعیت بحرانی مناطق آسیب‌دیده ابرکوه را همگان دیدند و باید اقدامات قاطع و فوری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در همین راستا باید خانه‌های غیرقابل‌سکونت به سرعت توسط کارشناسان شناسایی و با تخصیص زمین از سوی بخشداری، از هفته آینده عملیات ساخت خانه برای خانواده‌های آسیب‌دیده آغاز شود.

صادقیان تأکید کرد: مبالغی که قرار است از سوی بیمه و همچنین بنیاد مسکن به صورت تسهیلات پرداخت شود، با محوریت مدیریت بحران استان متمرکز شده و در اسرع وقت جهت بازسازی و ساماندهی در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون استاندار خطاب به مدیران و مسئولین شهرستانی گفت: با توجه به بارندگی‌های آتی و متأثر شدن ابرکوه از بارش‌های استان فارس، به سرعت برای داخل و خارج از شهر تمهیدات لازم را اندیشیده و منتظر نباشید تا از مرکز استان اعتبار برسد و یا اقدامی از سوی دیگران صورت گیرد.

وی از منابع طبیعی نیز خواست تا اعتبارات مربوط به شهرستان ابرکوه را به هر نحو ممکن افزایش داده و این شهر را از سیلاب‌های بعدی حفظ کند

فقر ابرکوه در حوزه تجهیزات و ماشین‌آلات مدیریت بحران

محمدکاظمی نسب فرماندار ابرکوه در ادامه با تأکید بر این‌که غرب ابرکوه نیاز به یک طرح جامع و فوری جهت کنترل سیلاب‌های ورودی به ابرکوه دارد، افزود: یکی از تهدیدها برای ابرکوه آب‌های ورودی بالادست و رودخانه گاشار است که در بند رحیم‌آباد جمع می‌شود و باید برای کنترل آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران ابرکوه از نظر تجهیزات و ماشین‌آلات به شدت در فقر است که اگر تجهیزات کافی در اختیار داشتیم، امکان کاهش آثار زیان‌بار ناشی از سیل وجود داشت. مردم در این شرایط بحرانی از مسئولین انتظار کمک‌رسانی دارند درحالی‌که ما با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.





  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا