بیش از 400 تیم در گام چهارم پیشگیری و مقابله با کرونا با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان یزد فعالیت خود را اغاز کرده اند.

یزدفردا: معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه گفت: گام چهارم پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با نام و یاد  شهید "حاج قاسم سلیمانی"چند هفته ای است که در کشور و استان یزد آغاز شده است، طراحی این برنامه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس ظرفیت محلات برای مقابله با این بیماری انجام شده است.

 دکتر شریفی ادامه داد:هرچند در گام های قبلی از ظرفیت شبکه های بهداشت و درمان و محدود سازی ها استفاده شد، به هرحال ما باز هم شاهد موج هایی از بیماری بودیم و برای کنترل بیماری روی به مردم آورده شد و  در این برنامه اساس و محور استفاده از ظرفیت محلات و خانواده ها برای کنترل و مهار بیماریست

 وی با بیان این که در این برنامه تیم های مختلفی در سطح محلات تشکیل می شود خاطرنشان کرد: این برنامه  با استفاده از ظرفیت محلات و با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، دانشگاه علوم پزشکی یزد، مراکز بهداشت شهرستان ها، هلال احمر، شهرداری ها و سایر نیروهای داوطلب انجام می شود.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد افزود: به طور کلی ما در سه حیطه شامل؛ حیطه نظارتی،  حیطه مراقبتی  و  حیطه حمایتی در این برنامه عمل می کنیم.

 شریفی ادامه داد:  در مرحله اول تیم های مراقبتی توسط مراکز بهداشت شهرستانها تشکیل می شود و وظیفه شان مراقبت از بیماران، شناسایی بیماران و ارائه خدمات پزشکی به آنها است.

 وی افزود: در حیطه مراقبتی دو تیم داریم؛ شامل تیم های مراقبتی و تیم های مراقبتی ویزیت در منزل، که  وظیفه پیگیری وضعیت اطرافیان بیماران را انجام می دهند. به این صورت که وقتی فردی به مرکزی مراجعه می کند  نتیجه تست او مثبت می شود تیم های مراقبتی به خانواده آن فرد سرکشی می کنند و افراد آن خانواده را از نظر ابتلاء به بیماری بررسی می کنند.

 شریفی یادآورشد: در روزهای اخیر تست های سریع تشخیص کرونا در اختیار این تیم ها قرارگرفته است که می توانند ظرف چند ساعت به افرادی که علامت دار هستند و مورد محتمل بیماری هستند را بررسی کنند.

 وی عنوان کرد: تاکنون بیش از 85 تیم مراقبتی تشکیل شده ، 45 تیم ویزیت در منزل  ،170 تیم نظارتی و بیش از 150 تیم حمایتی فعالیت خود را اغاز کرده اند.

 دکتر شریفی اظهارامیداوری کرد: هرچه زودتر این بیماری در سطح کشور و استان ریشه کن شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا