نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد گفت: مسوولان نهادهای مختلف خدمات رسان و دستگاه های اجرایی استان و محلی به گونه ای عمل کنند که آسیب دیدگان سیل هفته گذشته ابرکوه احساس کنند، نهادهای ذی ربط در صدد رفع مسایل و مشکلات آنها هستند.

یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق سیل زده ابرکوه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان افزود: مسوولان محلی در سیل اخیر به خوبی عمل کردند و موضوع را هم جدی گرفتند.

وی اظهار کرد: مردم هم عجله و هم حق دارند، بایستی هرچه سریعتر با توجه به شروع فصل سرما برای اسکان موقت و تامین نیازهای اولیه زندگی آنها برنامه ریزی کنند.

امام جمعه یزد  اضافه کرد: مسوولان ضمن تسریع نسبت به رفع مشکلات سیل زدگان در کمک رسانی به شهروندان اهتمام بیشتری برای خدمات رسانی از خود نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: باید اسکان موقت و تامین معیشت سیل زدگان از جمله اولویت های اساسی  مسوولان باشد و با مشارکت دستگاه های خدمات رسان این موضوع را سریع تر پیگیری کنند.

 با تحرک جدی اسکان موقت و تامین کمک های اولیه سیل زدگان رفع می شود

ناصری یزدی تاکید کرد: با تحرک جدی اسکان موقت و تامین کمک های اولیه و  سامان دادن به زندگی مردم ، بازسازی و ساخت و سازها از سوی ستاد مدیریت بحران استان یزد و شهرستان با مشارکت دیگر دستگاه ها انجام می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه مسوولان مشکلات مردم مناطق سیل زده را اولویت بندی و با برنامه ریزی پیگیری کنند ،تاکید کرد: همچنین مسوولان نسبت به تامین خسارت کشاورزان و دامدارانی که در سیل هفته( ۱۶ آذرماه) گذشته دچار خسارت شدند، رسیدگی کنند.

همچنین محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در این نشست با ارائه گزارشی از خسارت سیل شهرستان گفت: به گفته مردم و کارشناسان سیل هفته گذشته در سه دهه اخیر در این منطقه بی سابقه بود و در کمتر از هشت ساعت ۴۵ میلمتر بارندگی ثبت شد.

بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت سیل ابرکوه 

رییس شورای حفاظت منابع آب ابرکوه  ادامه داد: در جریان  بارندگی اخیر ظرفیت آبگیری ۲۳ سد بتنی و خاکی منطقه تکمیل شد و در برآورد های اولیه سه هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف شهرستان وارد شد.

وی با توجه به خسارت سیل شهرستان به ویژه در بخش مسکن ، اضافه کرد: تلاش برای تامین مسکن اضطراری سیل زدگان در دست اجراست و تلاش ها برای برگرداندن زندگی مردم به شرایط عادی ادامه دارد.

فرماندار ابرکوه با توجه به کمبود اعتبار عمرانی شهرستان تصریح کرد: در بدترین شرایط اقتصادی ، زیان سیل هم مضاعف شد، با توجه به این حادثه توجه ویژه مسوولان را نسبت به این منطقه کمتر برخوردار استان می طلبد.

در سفر یکروزه امام جمعه یزد به ابرکوه و بازدید از مناطق مختلف سیل زده ، امامان جمعه شهرهای ابرکوه ، مهردشت و تعدادی از مدیران استان و منطقه حضور داشتند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا