نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به وقوع سیل در منطقه فیروزآباد ابرکوه گفت: مردم نگران جبران خسارت‌های سیل نباشد و اطمینان داشته باشند که مشکلات آنها رفع می شود.

یزدفردا: آیت الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر دوشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان ابرکوه در دیدار با مردم، دهیار و اعضای شورای روستای فیروزآباد اظهار داشت: جای خرسندی که است که این سیل تلفات جانی برای مردم به دنبال نداشته و خسارات مالی به تدریج جبران می شود.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها اعلام آمادگی کرده و پای کار آمده اند و مشکلات مردم سیل زده اعم از تامین مسکن موقت، مرمت منازل آسیب دیده، تامین وسایل مورد نیاز و … برطرف خواهد شد.

ناصری با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از منازل مسکونی روستای اسفندآباد تخریب شده و بخش دیگری که عمدتاً خشت و گلی است، دیگر قابل سکونت نیست و معتقدیم میراث فرهنگی باید این منطقه را از سکنه خالی و تنها برای گردشگری از آن استفاده کند.

وی گفت: مسئولان ابرکوه مردم را برای رفع مشکلاتشان راهنمایی کنند و به آنها اطمینان بدهند که همه مسئولان پای کار آمده اند و در صدد رفع مشکلات مردم هستند.

امام جمعه یزد، بیمه روستایی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: خوشبختانه بخشی از مشکلات با تامین مالی از سوی بیمه رفع خواهد شد.

دهیار همچنین عضو شورای اسلامی روستای فیروزآباد در این دیدار به بیان مشکلات مردم سیل زاده شهرستان فیروزآباد پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا