رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت: از خرداد ماه سال جاری تاکنون برای ۵۸ هزار و ۵۴۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان اشکذر حکم رفع تصرف صادر شده است.

یزدفردا: «محمدحسین دهقانی زاده» در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی، افزود: بخشی از احکام صادره اجرا شده و از اراضی رفع تصرف شده و بخشی نیز هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

این مقام قضایی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ضمن همکاری و تعامل با دستگاه قضا لازم است به محض قطعیت آرای صادره نسبت به فراهم نمودن زمینه اجرا و اعاده اراضی به دولت اقدام کنند.

وی بررسی وضعیت اراضی واگذار شده را امری ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به طرح دعوا در این رابطه، که حکایت از بلاتکلیف بودن چندین ساله اراضی دارد، کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی که اقدام به واگذاری اراضی جهت اجرای طرح های کشاورزی، صنعتی، دامپروری و غیره نموده اند با یک برنامه واحد و زمان بندی شده باید نسبت به بررسی و پایش تمام واگذاری ها اقدام کنند.

دهقانی‌زاده افزود: در رابطه با اشخاصی که طرح های خود را اجرا ننموده اند اقدام مقتضی جهت فسخ قراردادها، طرح دعوا در دادگستری و اعاده اراضی به دولت جهت واگذاری ذخایر ملی به مجریان واقعی طرح ها صورت پذیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا