مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: هم اکنون سه هزار نفر از بهره برداران و کشاورزان این شهرستان برای خرید سم و کود شیمیایی در اجرای طرح تولید محصولات راهبردی متقاضی دریافت « کشاورز کارت » هستند.

یزدفردا: حسن زارع افزود: از دهم آبان ۱۳۹۹ تاکنون ۶۰۰ نفر از کشاورزان و گندمکاران برای دریافت کشاورز کارت به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری بانک برای تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تامین کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات راهبردی کارت یادشده با هدف خرید نهاده ها در اختیار بهره برداران گذاشته می شود.

سقف کشاورز کارت ۲۰۰ میلیون ریال است 

 وی اظهار کرد: این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت هایی تا سقف ٢٠٠ میلیون ریال به کشاورزان و بهره برداران متقاضی کاشت گندم ، جو و کلزا پرداخت می شود.

زارع اضافه کرد: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان برای کشت محصول راهبردی  با کارمزد ١٢ درصد است که در سال شارژ می شود.

به گفته مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه کشاورزان به ازای کشت هر هکتار محصول گندم ، جو و کلزا ۲۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

متقاضیان برای ثبت نام به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

این مسوول اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی در سامانه سیتا به نشانی  www.cita.maj.ir  یا مراکز جهاد کشاورزی استان یزد نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

زارع یادآور شد: افراد پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کود و سم اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا