با حضور فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین عملیات بذرپاشی از طریق پهپاد در ارتفاعات اردوگاه فرهنگی آموزشی و تفریحی بنستان میبد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، این طرح از امروز به مدت یک ماه در پنج منطقه از مراتع تلخستان، لایتین، بنستان، علی مرتضایی و چکنه ندوشن شهرستان میبد ادامه خواهد داشت.

فرماندارمیبد بذرپاشی از طریق پهپاد را در اجرای یکنواختی طرح و صرفه‌جویی در بذر مؤثر خواند و افزود: در هر خط پرواز 25 هکتار از منطقه بذرپاشی خواهد شد.

فلاح بابیان اینکه در این طرح برای هر هکتار یک کیلو بذر انقوزه و یک ونیم کیلو بذر درمنه برای احیاء مرتع به کارمی رود گفت: برای اجرای این طرح 400 میلیون تومان اعتبارازمحل صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

حسین فلاح خاطرنشان کرد: در طرح بذرپاشی پهپاد 430 هکتار از ارتفاعات و مناطق کوهستانی میبد ازجمله درین، مرور، متکستانه، هنو، هودر، سورک، هفتهر، صدرآباد و ندوشن قرار دارند که با بارندگی‌های خوبی که خواهیم داشت؛ دو سه سال آینده نتایج خوبی در احیاء مرتع‌داری منطقه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رویش انقوزه در مناطق کوهستانی گفت: این گیاه از گیاهان دارویی است که با اجرای این طرح در دو سال آینده می‌توان بیش از 5 تن انقوزه از این مناطق برداشت کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا