فرماندار تفت گفت: پیست اسکی غیر استاندارد سخوید این شهرستان که از هفته گذشته مسدود شده بود همچنان مسدود است و شهروندان یزدی از عزیمت به این مکان در تعطیلات آخر هفته، خودداری کنند.

یزدفردا: علیرضا نوکار روز پنجشنبه افزود: این تصمیم برای جلوگیری از تجمعات مردمی که اصلی ترین کانون‌های شیوع و گسترش ویروس کرونا است اتخاذ شده است.

به گفته وی منطقه تفرجگاهی سخوید از انتهای منطقه بردستان به سمت گردنه سخوید و از سمت دیگر در انتهای روستای "کلبعلی" این دهستان مسدود است.

وی اضافه کرد: مناطق ییلاقی شهرستان نیز همچنان تحت کنترل محسوس و نامحسوس دوربینهای نظارتی و ماموران پلیس راه هست و رانندگانی که وارد این مناطق شوند جریمه سنگین خواهند شد.

تصمیم به مسدود کردن پیست اسکی سخوید تفت زمانی اتخاذ شد که نخستین برف، مناطق کوهستانی تفت را سفید پوش کرد و شهروندان یزدی بر خلاف توصیه های ستاد ملی ، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا، راهی پیست غیر استاندارد اسکی سخوید شدند.

منطقه تفرجگاهی سخوید که سالهاست عنوان "پیست اسکی سخوید" را با خود دارد اصلا استاندارد نیست و از کوچکترین استاندارهای لازم یک پیست اسکی هم برخوردار نمی باشد و عنوان "محل بازی روی برف" برای آن بهتر است تا پیست اسکی.

طی سالهای گذشته بارها و بارها افرادی بعلت بازی در این پیست که بدون رعایت احتیاط و توجه به استانداردهای ایمنی بوده جان خود را به خطر انداخته اند، چندین نفر جان باخته اند و تعداد زیادی هم به شدت مصدوم شده اند.

مسوولان شهرستان و استان طی این سالها بارها تاکید کرده اند که تفرجگاه اسکی سخوید، پیست استاندارد نیست و بازی در آن خطرناک است اما متاسفانه جوانهای زیادی بدون توجه به این هشدارها وارد این منطقه شده و با استفاده از لاستیک یا وسایل دیگر به بازی بر روی برف در این منطقه اقدام کرده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا