رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از مناسب سازی 20 دستگاه اتوبوس شهری در مسیر هفت خوان برای نابینایان و ناشنوایان خبر داد.

محمدرضا شفیعی اظهار داشت: 34 دستگاه اتوبوس نوسازی شده متعلق به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برای معلولان، سالمندان، زنان باردار و سایر گروه‌های دارای معلولیت حرکتی مناسب سازی شده است.
وی بیان کرد: رمپ‌ و کمربند نگهدارنده ویلچر و کالسکه در اتوبوس‌های مناسب سازی شده، نصب شده و مشکل تردد افراد دارای محدودیت های حرکتی با اتوبوس‌های شهری تقریبا برطرف شده است.
شفیعی از راه‌اندازی سامانه صوتی و نوشتاری اعلام ایستگاه‌ها در اتوبوس‌های مسیر هفت خوان خبر داد و افزود: 20 اتوبوس در این مسیر با نصب این سامانه برای نابینایان و ناشنوایان مناسب سازی شده است.
وی همچنین از اختصاص دو دستگاه مینی‌بوس بخش خصوصی به معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: از این طریق تلاش شده تا تردد این معلولان در سطح شهر تسهیل شود.
معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد نیز در مورد مناسب سازی سیستم حمل و نقل شهری اظهار داشت: اتوبوس‌های قدیمی نیاز به هزینه بسیاری برای مناسب سازی دارند بر این اساس تمرکز بر مناسب سازی اتوبوس‌های جدید است.
داود زارع عنوان کرد: تمام اتوبوس‌های جدید خریداری شده، مناسب سازی شده اما اتوبوس‌های بخش خصوصی قابلیت مناسب سازی ندارند اما در عین حال، 20 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز به تدریج به سیستم‌های مورد نیاز معلولان تجهیز می شوند.
گفتنی است؛ مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد توسط ستاد مناسب سازی شورای شهر یزد در قالب طرحی به نام هفت خوان در حال مناسب سازی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا