فرماندار شهرستان تفت گفت: بهترین راهکار مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیشگیری از شیوع آن است.

یزدفردا: علیرضا نوکار، فرماندار شهرستان تفت "در جلسه کارگروه فرعی تخصصی آفات و امراض دامی با موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان" گفت: در موضوع احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اصل بر پیشگیری است و دستگاه‌ها باید وظایف خود را در این رابطه به‌خوبی انجام دهند.

او افزود: با توجه به فعالیت تعداد زیادی مرغداری در این شهرستان انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط با هماهنگی شبکه دامپزشکی با وظایف خود در زمینه پیشگیری و مقابله آگاهی کامل داشته باشند.

نوکار ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تاکنون موردی از این بیماری در بین پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به تعدد روستا در سطح شهرستان و نگه‌داری اغلب خانواده‌های روستایی از پرندگان در منازل خودآگاهی بخشی به مردم درباره علائم این بیماری در بین پرندگان نیز در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

فرماندار تفت تأکید کرد: در صورت شیوع این آنفلوآنزا بین پرندگان شهرستان لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات پیش‌بینی‌شده خود را انجام داده و با شبکه دامپزشکی همکاری کامل داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا