فرماندار بهاباد اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی قنات روستای فرودوسیه را شش میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: انشاءا... شاهد خواهیم بود این قنات کمتر از یکماه آینده به بهره برداری برسد و جان تازه ای به این روستا خواهد بخشید.

یزدفردا: فرماندار بهاباد در بازدید از قنات روستای فردوسیه بخش آسفیچ شهرستان بهاباد که در حال احیاء و بازسازی می باشد گفت: در بارندگی های سالانه همواره قنات این روستا دچار ریزش می‌شد که به مروز زمان آبدهی آن کاهش یافته بود و لذا طرح مطالعاتی توسط جهادکشاورزی برای احیاء این قنات صورت گرفت.

"محمدمهدی خانی‌زاده" اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی قنات روستای فرودوسیه را  شش میلیارد ریال عنوان نمود و افزود: انشاءا... شاهد خواهیم بود این قنات کمتر از یکماه آینده به بهره برداری برسد و جان تازه ای به این روستا خواهد بخشید. 

وی در بخش دیگر سخنان خود اعتباراتی که در سال جاری برای قنوات و احداث کانال های کشاورزی منظور شده را 40 میلیارد ریال عنوان نمود و افزود: با کمک بنیاد علوی، بهره بردارن و اعتبارات جهادکشاورزی  20 میلیارد ریال در بحث قنوات و 20 میلیارد ریال در بحث کانال های آبیاری هزینه خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد گفت: به علت سیل و ریزش قنات، قنات روستای فرودسیه که 20 لیتر در ثانیه آب دارد به آبدهی 4 لیتر در ثانیه رسیده  که با مرمت و احیاء این قنات در عمق 5 متری کانالی به طول 1300 متر که با دیوارچینی و بتن کف در حال اجرا می باشد، آبدهی آن به 20 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده و هدر رفت آب در مسیر قنات  به حداقل خواهد رسید.

"مهدی عبدالحسین زاده" افزود: آب این قنات کل اراضی این روستا که حدود 60 هکتار می باشد را تحت پوشش قرار می دهد.

روستای فرودسیه آسفیچ در فاصله 55 کیلومتری مرکز شهرستان بهاباد قرار دارد.

در شهرستان بهاباد 162 رشته قنات و چشمه وجود دارد و اراضی تحت شرب 7500 هکتار است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا