امام جمعه مهریز گفت: برای مشارکت بیشتر مردم در جمع آوری زکات مال باید متولیان امر به صورت دقیق و شفاف با ارایه گزارش های مستند مالی مردم را در جریان نحوه توزیع آن در جامعه قرار دهند.

یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی چهارشنبه شب در نشست شورای زکات شهرستان به اهمیت همکاری مردم در پرداخت زکات مال اشاره کرد و افزود: ارایه گزارش مستند عملکرد این نهاد به شهروندان به تفکیک بخش و روستا را پیگیری کنید.

وی ادامه داد: اگر اهمیت موضوع پرداخت زکات برای مردم با فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی بیشتر تبیین شود ،می‌توان  با جذب آن طبق مقررات شرعی در راستای کمک بیشتر به فقرا و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وظایف دینی و انسانی را هم به نحو مطلوب انجام داد .

رییس شورای زکات مهریز اظهار کرد: پرداخت زکات مال سبب رفع مشکلات عمران و آبادانی منطقه‌ و تامین نیازهای زیرساختی و رفع بسیاری از مسایل فرهنگی در جامعه می‌شود و تشویق مردم نسبت به پرداخت آن و تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و همت بخش‌های مختلف دارد.

محی‌الدینی به اهمیت بخش‌های فرهنگی و اجتماعی برای همکاری با شورای زکات شهرستان اشاره کرد  و یادآور شد که در این ارتباط باید اهمیت موضوع برای اقشار جامعه در مناطق شهری و روستایی بخش مرکزی به نحو مناسب تبیین شود که تحقق آن نقش مهمی در جذب زکات دارد.

وی یادآور شد: یکی از فلسفه‌های پرداخت زکات، ایجاد تعادل و توازن است که از یک مفهوم اجتماعی و اقتصادی برخوردار است و همه باید وظایف شرعی، انسانی و اخلاقی خود را در این حوزه مهم انجام دهند امید می  رود  همه مردم در این راستا تلاش کنند.

در این جلسه اشاره‌ای به میزان پرداخت زکات در منطقه نشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا