یک سال از آسمانی شدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد ، شهیدی که نام و یادش همچنان در زندگی و یاد ملت ایران جاری است.

یزدفردا: به بهانه نخستین سالروز شهادت فرمانده سپاه قدس با مسوولان بهاباد به گفت و گو نشستیم و از شهید سلیمانی پرسیدیم.

فرماندار بهاباد گفت: خون شهید سلیمانی و همرزمانش ضامن شکست تمام توطئه‌های استکبار جهانی است.

محمد مهدی خانیزاده بهابادی غیرت، شجاعت و دلیری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود : حاج قاسم این شجاعت و غیرت را به همگان ثابت کرد و الگویی شایسته برای همه جوانان وطن شد.

وی افزود: همین شجاعت و غیرت و در عین حال مهربانی و رافت به مردم بود که حاج قاسم را به محبوب دلها تبدیل کرد و گمان نمی‌رود تا سال‌های سال کسی پیدا شود که چنین محبوبیتی در بین مردم داشته باشد. 

خانی زاده تصریح کرد: حاج قاسم به همه مسئولان و مدیران کشور راه خدمت را یاد داد و بی‌شک با حضور جوانانی که در مکتب سلیمانی تربیت می‌شوند ایران از گزند دشمنان در امان خواهد ماند.

خانی زاده درادامه بیان داشت : سردار سپهبد شهید سلیمانی یکی از سرداران و پاسداران انقلاب اسلامی بود و دشمنان باید بدانند پایه‌های انقلاب اسلامی با شهادت این سردار سست نمی‌شود.

امام جمعه بهاباد هم با تأکید بر معرفی شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی معاصر برای همگان افزود: ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری، استکبارستیزی، مجاهدت و شهادت طلبی از ویژگی‌های شهید سلیمانی است که باید به عنوان یک مکتب اسلام انقلابی معرفی و نهادینه تربیتی شود.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نماد تفکر بسیجی است یادآور شد: همه باید شاخص ها و مولفه های مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار داده و آن را ترویج دهیم.

وی تصریح کرد : سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی یک اسطوره و قهرمان ملی است و شهادت او، اتحاد و همدلی را بین کشورهای مسلمان جهان و نیز ملت بزرگ ایران اسلامی بیش از پیش مستحکم کرد. 

بخشدار مرکزی بهاباد هم گفت: امروز جهان اسلام به برکت خون شهید سلیمانی در مقابله با آمریکا به هیچ وجه تسلیم نخواهد شد.

حسین زینلی بهابادی ادامه داد : ملت ایران با حماسه تاریخی که در تشییع پیکر این شهید داشتند به همه یاوه گویان آمریکا و اسرائیل اعلام کردند که همه ملت ایران سردار سلیمانی هستند.

وی افزود: ایشان علاوه بر اینکه یک فرمانده مهم نظامی بود به عنوان فردی با نفوذ معنوی و تاثیرگذار بر دلها که ناشی از عمق بصیرت و معنویت و اعتقادات قلبی ایشان به دین مبین اسلام بود در اوج جنگ دست از دعا، توکل و توسل بر نمی داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا