امام‌جمعه مهریز گفت: مسوولان نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای زیرپوشش قراردادن تمامی طرح‌ها و ارتقای سطح سواد بیشتر مردم منطقه به خصوص بیسوادان با آموزش و پرورش همکاری کنند.

یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی سه‌شنبه شب در نشست با تعدادی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان افزود: برای اجرای برنامه‌های تعلیم و تربیت افراد در شهر و مناطق روستایی باید مسوولان بر میزان همکاری خود در این مورد بیشتر بیفزایند.

وی با قدردانی از اقدام‌های انجام گرفته ادامه داد: نهضت سوادآموزی یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که کمتر از یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ریشه کنی بی سوادی در کشور شکل گرفت و تاکنون خدمات خوبی را در زمینه باسواد ی افراد انجام داده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به اینکه کارهای بسیار ارزشمندی تاکنون برای باسوادی بازماندگان در شهرستان انجام شده است تصریح کرد: باید برای باسوادشدن افراد باقی مانده از سواد تلاش بیشتری شود و برای تحقق این امر همه همکاری کنند.

محی‌الدینی، یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در کشور را گسترش باسوادی و برقراری امکانات مساوی برای تحقق این امر حیاتی ذکر کرد که هرچند تاکنون در این ارتباط شاهد خدمات زیادی هستیم ولی کافی نیست و باید بهتر تلاش صورت گیرد.  

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز در ششم دی‌ماه گفته بود:  ۹۵ درصد بیسوادان منطقه را شهروندان خارجی و مهاجرین ایرانی ساکن در شهر و روستاها تشکیل می‌دهند که زیرپوشش برنامه‌های نهضت قرار دارند.

سید کاظم حسینی به مناسبت هفته سوادآموزی در نشست برخط ( آنلاین ) با خبرنگاران شهرستان افزود: نرخ باسوادی مهریز ۹۷ درصد است و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر بیسواد هنوز در منطقه وجود دارند.

وی ادامه داد: ۲۳ نیروی حق‌التدریس که ۲۰ نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند در طول سال تحصیلی با نهضت سوادآموزی به خصوص در مناطق روستایی بخش مرکزی کار تعلیم و تربیت را طبق مقررات انجام می‌دهند . 

این مسوول اظهار کرد: سهمیه امسال جذب سوادآموز  شهرستان در سال‌جاری ۱۶۰ نفر تعیین شد که برنامه جذب و آموزش آنها با همکاری برخی نهادها و پیگیری جدی نیروهای همکار در منطقه ادامه دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: برای جذب و آموزش افراد علاقه‌مند برای ادامه تحصیل تمامی تمهیدات لازم با همراهی سایر بخش‌ها در شهرستان فراهم است و در این خصوص مشکل خاصی نیست. 

به گفته مدیر آمورش و پرورش مهریز، این شهرستان در سال ۱۳۹۸ از لحاظ شاخص‌های ارزیابی داوری فعالیت با کسب ۹۱۳.۵ امتیاز در سطح استان رتبه بسیار خوب را کسب کرد.

حسینی یادآور شد: سال گذشته ۳۹۲ سوادآموز، شناسایی و جذب دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال آموزش شدند که با همت نیروهای همکاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ادامه دارد.   

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا