معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ابرکوه گفت:از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی ها و متوازن برای اجرای ۱۴۲ طرح عمرانی به این شهرستان اختصاص یافت که ۶ میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال آن از سوی دستگاه های اجرایی جذب شد.

یزدفردا: عباس مهری افزود: این میزان بودجه در حوزه‌های فضای آموزشی ، جهاد کشاورزی ، آبخیزداری، گردشگری، آب شرب ، برق روستایی ، راهسازی ،عمران شهری و روستایی هزینه می شود.

وی با بیان اینکه ۷۳ میلیارد ریال بودجه متوازن ، ۶۸ میلیارد ریال تملک دارایی ، ۹۲ میلیارد  ریال از محل نفت و گاز و ۱۶ میلیارد ریال از سایر منابع به شهرستان اختصاص دارد، اظهارکرد: بیشترین سهم با ۱۱ میلیارد ریال برای ۱۶ پروژه ساخت و تعمیر فضای آموزشی مربوط به آموزش وپرورش و ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز برای ۶ پروژه به میراث فرهنگی اختصاص دارد.

معاون فرمانداری ابرکوه با تاکید بر اینکه مسوولان دستگاه ها  برای جذب بودجه‌ عمرانی بیشتر تلاش کنند ، تاکید کرد: هزینه اجرای طرح های عمرانی با تعامل و همکاری با مدیران استان یزد جذب تا به موقع اعتبارتخصیص یافته  بیشتر تحقق یابد.

این مسوول ارشد عمرانی ابرکوه همچنین تصریح کرد: افراد خیر امسال ۴۵ میلیارد ریال در حوزه ساخت  ۲ باب فضای آموزشی در محله « اردی » شهر مهردشت مرکز بخش بهمن مشارکت کردند.

مهری یادآور شد: در این مورد یک واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و با زیربنا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه ساخته می شود که ۳۰ درصد آن  از سوی سید علی موسوی از خیران مدرسه ساز تامین می شود.

معاون فرماندار ابرکوه ادامه داد: عملیات ساخت یک واحد آموزشی با ۶ کلاس درس نیز در دست ساخت است که افزون بر ۴۵ میلیارد ریال هزینه ساخت آن از سوی جواد نوشادی یکی  از خیران مدرسه ساز تامین شده است.

مهری با توجه به کمبود اعتبار عمرانی شهرستان تصریح کرد: در بدترین شرایط اقتصادی ، زیان سیل آذرماه ۹۹ هم مضاعف شد و با توجه به این حادثه توجه ویژه مسوولان را نسبت به این منطقه کمتر برخوردار استان یزد خواستار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا