مدیر دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از اصلاح و بهینه‌سازی خط ۶۳ کیلوولت یزد۲- دروازه‌قرآن با صرفه اقتصادی 3 میلیارد و پانصد میلیون ریالی خبر داد.

یزدفردا: سیف الله افضلیان تبار با اشاره به خروج خط ۶۳ کیلوولت یزد۲- دروازه قرآن در ابتدای فصل بارندگی و به علت آلودگی صنعتی منطقه، وجود ریزگرد‌ها و در پی آن آرک‌زدگی مقره‌های این خط در محدوده برج‌های ۸۸ تا ۱۴۶، افزود: این محدوده از خط بخشی از قدیمی‌ترین خطوط فوق توزیع شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با قدمت بیش از ۳۵ سال است.
وی ادامه داد: به منظور رفع مشکل ذکر شده، بررسی و اصلاح سیستم عایقی خط ۶۳ کیلوولت یزد۲- دروازه‌قرآن در دستور کار قرار گرفت که اولین مرحله آن شامل بررسی میدانی وضعیت آلودگی مقره‌ها و پس از آن انجام مطالعات لازم برای افزایش فاصله خزشی و سطح عایقی زنجیر مقره‌های این خط جهت جلوگیری از تکرار حوادث بود.
افضلیان‌تبار افزود: پس از انجام بررسی‌های فنی و اقتصادی لازم، اضافه شدن یک عدد مقره سرامیکی مهی به زنجیر آویزی مقره‌های خط در محدوده مذکور و تعویض یک عدد مقره سرامیکی استاندارد در زنجیر مقره‌های کششی در دستور کار دفتر فنی انتقال شرکت برق منطقه‌‌ای یزد قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از تامین مقره‌های مورد نیاز این پروژه در مهر ماه سال جاری، به منظور بررسی اثر بخشی پروژه، عملیات اجرایی در حداقل زمان ممکن توسط گروه‌های تعمیرات خطوط پیمانکار، در نیمه ابتدایی آبان ماه و پیش از شروع بارندگی انجام شد.
مدیر دفتر فنی انتقال در بیان صرفه‌اقتصادی این طرح در مقایسه با تعویض کامل مقره‌های سرامیکی و مقره‌های سیلیکونی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح پیشنهادی، پروژه مذکور بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال صرفه‌جویی اقتصادی به همراه داشته است.
گفتنی است، با توجه به بارندگی‌های اخیر آذر ماه سال جاری و همچنین وقوع مه در این ماه که منجر به خروج برخی از خطوط مجاور خط ۶۳ کیلوولت یزد۲- دروازه قرآن در منطقه شد، تاکنون هیچگونه حادثه‌‌ای بر روی این خط اتفاق نیفتاده است.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا