رئیس دادگستری شهرستان مهریز گفت: به منظور شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط، کمیته صیانت از افراد بزه دیده مورد تشکیل می‌شود.

یزدفردا: «مرتضی حدادزاده» در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان مهریز بیان کرد: یکی از برنامه مهم، شورای پیشگیری از وقوع جرم، صیانت از افراد بزه دیده است که باید با تشکیل یک کمیته این امر را سازمان‌دهی کرد.

وی افزود: با تشکیل این کمیته، همه افرادی که به نوعی دچار بزه‌دیدگی شدند، می‌توانند در نهایت محرمانگی و حفظ آبرو، مشکلات خود را برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر در این کمیه مطرح کنند.

رئیس دادگستری شهرستان تصریح کرد: با مراجعه افراد آسیب‌دیده از جمله زنان و کودکان به دور از هیاهو به آسیب‌های وارد شده رسیدگی می‌شود.

وی حفظ اسرار و آبروی مردم را یک اصل مهم دانست و ابراز کرد: این کمیته می تواند با ایجاد امید در دل مراجعین و ارائه مشاوره های لازم، از گسترش بزه دیدگی جلوگیری کند.

حدادزاده با تأکید بر تأمین امنیت و صیانت از افراد بزه دیده از جمله حفظ کرامت بانوان، عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی عمومی و آموزش‌های اختصاصی به تمامی افراد از جمله بانوان در زمینه مقابله با بزه های احتمالی، نقش بسیار به سزایی در صیانت، کرامت و تامین امنیت شهروندان دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا