مسوول اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد افزایش یافته است.

یزدفردا: حجت الاسلام روح الله رستگار افزود: این مقدار زکات در ۱۵ منطقه شهری و روستایی توسط ۵۵ عامل و مبلغ جمع‌آوری ‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان زکات پرداختی کشاورزان به بیش از ۲۵ میلیارد ریال برسد.

وی اظهارکرد: صد درصد زکات پرداخت شده از سوی کشاورزان ابرکوه برای حمایت از نیازمندان در حوزه های عمرانی ، درمان ، مسکن ، معیشت ، جهیزیه و تحصیل هزینه شده است .

رستگار خاطرنشان کرد: امسال حمید نیکخواه و خلیل روشن از کشاورزان محله « اردی» بخش بهمن و « گاشار» بخش مرکزی ابرکوه با پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال زکات واجب به عنوان زکات دهنده نمونه معرفی شدند که نزدیک به ۱۶ سال است که با پرداخت زکات در احیای این فریضه الهی تلاش می کنند.

این مسوول اجرایی زکات شهرستان ابرکوه خاطر نشان کرد: همچنین امسال محمد رضا صالحی یکی از کشاورزان با پرداخت ۷۰ میلیون ریال زکات دراین سنت حسنه شرکت کرده است.

اختصاص ثمره بیش از هزار درخت میوه به مددجویان

رستگاری یادآور شد: جمعی از کشاورزان این شهرستان محصول هزارو ۷۵ اصله درخت انار، زردآلو ، پسته و انگور را در قالب طرح «ثمره طیبه» به عنوان زکات مستحبی به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا