در نشست کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان بافق بر مناسب سازی فضاهای در حال ساخت و رعایت قانون مناسب سازی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان با حضور فرمانداربافق و اعضای کمیته برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست با تاکید بر رعایت قانون مناسب سازی اماکن و معابر عمومی از سوی تمام ادارات و دستگاه های خدمات رسان گفت: مناسب سازی معابر یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به‌ ویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان است .

سید مهدی طلائی مقدم، مناسب سازی فضاهای در حال ساخت را مهم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر برای استفاده معلولین در سطح شهر، حق طبیعی همه معلولین است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بافق با اشاره به وجود بیش از 940 معلول تحت پوشش بهزیستی در شهرستان، گفت: همه ما موظف هستیم نسبت به مناسب سازی معابر اهتمام ویژه داشته باشیم که در بین ادارات، بانکها، مراکز درمانی و بهداشتی مرتبط با این امر برخی عملکرد قابل قبولی داشتند و شایسته تقدیر هستند.

بتول کریمیان همچنین تاکید داشت: همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی ، اداری ، تفریحی ، درمانی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان ، معلولین و سالمندان قرار گیرد.

دراین نشست حاضرین در جلسه ضمن گزارش عملکرد از اقدامات صورت گرفته، در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط شهری و ساختمان های عمومی، اداری، مراکز درمانی، داروخانه ها و ... به منظور دسترسی معلولان و افراد سالمند بحث و تبادل نظر و مقرر شد پروانه مراکز درمانی و مطب ها با رعایت مناسب سازی و نظارت دستگاه مربوطه تمدید گردد و اداره بهزیستی ضمن بازدید از مراکز و ادارات و معابر شهری ، لیست اماکن و معابری که احتیاج به مناسب سازی دارند تهیه و گزارش نماید.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا