امام جمعه مهریز گفت: رفع تمامی تحریم‌ها خواسته اصلی و حق طبیعی ملت قهرمان ایران است.

یزدفردا: حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه مهریز با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا همواره نسبت به نظام اسلامی خیلی بدعهد هستند و هیچگاه نباید به وعده آنها دل خوش کرد افزود: همه مردم و مسوولان باید فقط تابع مقام مظم رهبری باشند و تحت تاثیر حرف‌ها و قول‌های دشمنان قرار نگیرند.

وی ادامه داد: هر فردی در آمریکا رییس جمهور شود برای ایران هیچ فرقی ندارد چون ترامپ و بایدن همه با اروپا فقط به دنبال حفظ منافع خود و غاصبان صهیونیستی و دسیسه‌های خود در بعد فرهنگی و اقتصادی و تداوم تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشور ما هستند.

امام جمعه مهریز به رزمایش نیروهای جانبرکف ارتش اشاره کرد و یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی هماکنون نظام ما دارای توانایی‌های خوبی در عرصه نظامی است و باید این قدرت روز به روز با تکیه بر دانش بومی تقویت شود که بسیار اهمیت دارد.

محی‌الدینی به اهمیت همکاری مردم با مسوولان برای رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از کرونا اشاره کرد و بر تداوم این همدلی و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فعالیت‌های مومنانه در شهر و مناطق روستایی با همراهی خیران تاکید کرد.

امام جمعه مهریز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و از بانوان و جامعه اسلامی خواست تا زندگی و سیره ایشان را همواره سرمشق خود برای رسیدن به عزت و سعادت قرار دهند.

***

امام جمعه ابرکوه گفت: امت اسلام باید در دو بُعد داخلی و خارجی بر مبنای اصل ولایت عمل کند؛ در بُعد داخلی جهت ارتباط با افراد جامعه و در بُعد خارجی جهت ارتباط با جوامع دیگر ، در این صورت است که هیچگونه اختلاف و تفرقه ای ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: اگر هم دو گروهی باهم مُخاصمه داشتند  مسلمانان باید به حکم قرآن در آیه ۹ سوره شریفه حجرات بین آنان آشتی ایجاد کنند . 

وی اظهار کرد:ولایت پذیری در جامعه اسلامی حکم شرع است یعنی اینکه افراد جامعه باید وابستگی فکری و عملی به ولی امر داشته باشند،  فکر ولیّ خود را بدانند و بخوانند و با او همفکر و همراه باشند و به دنبال او راه بیفتند . 

 حسینی ادامه داد :ولایت که مورد تأکید حضرت زهرا سلام الله علیها است به خاطر این است که الهام‌بخش همه نیروها در جامعه و فعالیت آنان است .

 امام جمعه ایرکوه اضافه کرد:اگر در دوران گذشته تاریخ اسلام ، از زمان بنی امیه و بنی عباس تاکنون شاهد حاکمیت و اقتدار مظاهر نفاق و کفر و خلاف بودیم ، به خاطر بی تعهدی اُمت به ولایت بوده است .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا