مراسم رونمایی از کتاب « جاده یوتیوب» اثر محمد علی جعفری، نویسنده یزدی و آغاز پویش کتابخوانی « شمسه» با محوریت این کتاب برگزار شد.

یزدفردامحمد علی جعفری، نویسنده کتاب « جاده یوتیوب» نیز در این مراسم با اشاره به چرایی نوشتن این کتاب گفت: زمانی که کتاب « عمار حل» را در سال 95 شروع کردم، تنها هدفم نوشتن این کتاب بود و تصورم تنها 60، 70 صفحه در خصوص زندگینامه شهید بود اما وقتی وارد این عرصه شدم شاهد قطره‌ای از دریا بودم و کم کم فهمیدم که شهید محمدخانی در سوریه به عنوان عمار حلب شناخته می‌شده و حتی حاج قاسم نیز برای سلامتی او صدقه می‌داد.
وی گفت: حاج قاسم برای شهید محمد خانی جملات بسیار نابی را به کار برده بودند که همین امر باعث شد تا من بیشتر به مصاحبه و کنکاش در خصوص شهید وارد شوم.
وی گفت: برای جمع آوری منابع و حضور در سوریه برای تکمیل کتابم از طریق خانواده شهیدمحمدخانی به حاج قاسم سلیمانی پیامی ‌دادم اما متاسفانه پاراف ایشان پس از شهادتش به دست ما رسید که نوشته بود اگر خاک پای عمار شوم، افتخار می‌کنم.
جعفری گفت: در سال 96 برای نوشتن این کتاب به سوریه رفتم تا از نزدیک در مکان‌هایی که شهید محمدخانی حضور پیدا کرده بود مشاهده و گزارشی تهیه کنم که در ابتدا تصورم کلیشه ای بود اما از همان ابتدای سفر نظرم متفاوت شد و حاشیه های سفر نیز برایم جذاب شد.
این نویسنده یزدی بیان کرد: از ابتدای سفرم شروع به حاشیه نویسی و روزنوشت کردم و سعی کردم در قالب سفرنامه‌ای این سفر را روایت کنم و از مصاحبه‌های مربوط به شهید محمدخانی فراتر بروم.
وی گفت: من معتقدم اگر از فضای سوریه و حضور رزمندگان ننویسیم، بیگانگان هرطور که بخواهند برای ما می‌نویسند و اگر ما روایت واقعی را بیان کنیم به مراتب از انحرافات جلوگیری می‌کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا