امام جمعه یزد:

تامین خوراک دام در کشور نیازمند عزم جهادی است

  پرینت
شناسه خبر : 163893 | تاریخ انتشار : 06 Bahman 1399 - 14:24 | 3317 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه برای کشور ما با ظرفیت‌های بسیار ناپسند است که ذرت، جو و سویا را وارد کنیم، گفت: تامین خوراک دام در کشور نیازمند عزم جدی است.

یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر دوشنبه در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: غذای حلال زمینه رشد معنوی انسان را فراهم می کند و البته دامنه گسترده ای دارد و در امور اجتماعی نیز بسیار موثر است زیرا سلامت محیط، زیست و انسان و جامعه را نیز در بر می گیرد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی(ره) در پاریس افزود: امام غذایی را که از گوشت گوسفندی که بدون طی روال قانونی ذبح شده بود، رد کردند و این نشان از پای‌بندی ایشان به غذای حلال از جمیع جهات داشت.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت گوشت، مرغ، شیر، تخم مرغ و بسیاری دیگر از فرآورده های دامی در کشور ما به خوراک دام وابسته است و مدام گران می شود، عنوان کرد: برای کشور ما پسندیده نیست که وابسته به واردات ذرت، جو و سویا به عنوان خوراک دام باشیم.

ناصری بیان کرد: در کشور ما ظرفیت بسیاری برای تولید این محصولات و قطع وابستگی به خارج از کشور وجود دارد و مسئولان امر باید با یک حرکت جهادی، این اقدام را در همه استانها آغاز کنند و شرایطی فراهم آورند که هر استان حداقل بتواند نیاز خود را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود تولید خوراک دام مورد نیاز کشور نیازمند اراضی وسیعی است، افزود: این اراضی در همه نقاط کشور وجود دارد و باید شناسایی، آماده سازی و کشت شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در اغلب استانهای کشور این ظرفیت وجود دارد و اگر تقسیم بندی و برنامه ریزی بین استانها انجام شود، ظرف دو سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تامین خوراک دام و قطع وابستگی در این زمینه خواهیم بود.

ناصری با تاکید بر اینکه در این زمینه کوتاهی شده است، تصریح کرد: البته دلالان نیز در این زمینه اثرگذار بوده اند و با توجه به اینکه پورسانت دریافت می کنند، اجازه نمی دهند به خودکفایی برسیم.

وی عنوان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی این توقع وجود دارد که استانها را بسیج کرده و با یک کار جهادی، زمینه خودکفایی در تولید خوراک دام را فراهم کنند تا هم ارز کشور برای این موارد مصرف نشود و هم مردم بتوانند فرآورده های دامی را با قیمت کمتری تهیه کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به بیان مسئولیت ها و رسالت‌های جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی در کشور به ویژه در زمینه ذبح حلال پرداخت و گفت: این امر مهم نیازمند فرهنگ سازی است و روحانیون، پرچمداران فرهنگی این سازمان به شمار می روند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی را اطلاع دهید
نخستین نشست هم اندیشی مدیران شهرداری یزد در سال 1403
هشدارسطح قرمز آب و فاضلاب در اثر بارندگی
فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست