مدیر کل انتقال خون استان یزد بر اهمیت اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ۱۹ تاکید کرد.

یزدفردا: نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد در نشست با رئیس مجتمع علمی آموزشی خاتم الانبیا گفت: با همکاری این اداره کل و مجتمع علمی آموزشی خاتم الانبیا، و ارائه آموزش‌های لازم در بحث انگیزشی ترویج فرهنگ اهدای خون، خانواده بزرگ این مجتمع علمی آموزشی به خانواده بزرگ اهداکنندگان خون می‌پیوندند.

او با تاکید بر اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید ۱۹، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا ما شاهد این بودیم که از سازمان ها، نهاد، شرکت‌های خصوص و اقشار مختلف جامعه در بحث اطلاع رسانی اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ۱۹ همکاری کرده و تاکنون میزان استقبال بهبود یافتگان کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما در استان بسیار خوب بوده است.

تقوائی ادامه داد: با این وجود همچنان از بهیودیافتگان کووید ۱۹ که یک ماه از بهبودی شان گذشته و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا هستند درخواست داریم به شکرانه بازیابی سلامتی خود با مراجعه به مرکز انتقال خون واقع در میدان ابوذر با اهدای پلاسمای در نجات جان بیماران سهیم باشند.

این مسئول اظهار داشت: اگر به هر دلیلی با موج بعدی بیماری کووید ۱۹ روبه رو شویم و یا این ویروس چند ماه دیگر نیز مهمان ناخوانده نظام سلامت باقی بماند، دوباره نیازمند پلاسما هستیم.

نقی تقوائی در ادامه با اشاره به میزان متوسط اهدای خون در استان افزود: اهدا کنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند.

او تصریح کرد: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۵ نفر است در حالی که در استان یزد ۳۵ در هر هزار نفر است.

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: مطمئنا آموزش و اطلاع رسانی با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و نجات جان بیماران نقش بسزایی دارد و امیدواریم با اطلاع رسانی و آگاهی دادن صحیح به مردم در مسیر کمک به همنوع قدم برداریم.

در ادامه جلسه حمیدرضا فرزاد، رئیس مجتمع علمی آموزشی خاتم الانبیا گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع رسانی ترویج فرهنگ اهدای خون بین خانواده دو هزار نفری خاتم الانبیا بتوانیم در مسیر کمک به بیماران سهیم باشیم.

در پایان مراسم، رئیس مجتمع علمی آموزشی خاتم الانبیا و هیئت همراه با هدف کمک به همنوع خون اهدا کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا