مصوبه شورای شهر یزد در خصوص تبصره ۳ اخذ آب بها باطل شد.

یزدفرداشکایت شهروند یزدی در خصوص تبصره ۳ اخذ آب بها که توسط شورای شهر یزد به تصویب رسیده بود، به نتیجه رسید و این مصوبه باطل شد.

رأی هیات عمومی به شرح ذیل است:

از آنجایی که مشارکت مالی مردم برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری، لزوما به معنای اخذ وجه از مردم نیست و قانونگذار در ماده ۳ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب سال ۱۳۸۸، تعیین قیمت آب و کارمزد جمع آوری و دفع فاضلاب را به هیات دولت واگذار کرده و شوراهای اسلامی شهر در زمان وضع مصوبات، اختیار وضع عوارض دیگری ندارند و این موضوع در دادنامه‌های شماره ۱۳۲۷ الی ۱۳۳۱-۱۳۹۷/۵/۲۳ و ۷۵۳-۱۳۹۸/۴/۱۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز مورد تاکید قرار گرفته است، بنابراین بند ۱ صورتجلسه شماره ۲۹۱ مورج ۱۳۹۵/۴/۱ شورای اسلامی شهر یزد مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

گفتنی است طرح افزایش میزان تبصره ۳ درقبوض آب، بندی است که به موجب آن شورای شهر یزد مبلغی را به عنوان هزینه توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری از مشترکان آب و فاضلاب دریافت می کرد.

طرح افزایش مبلغ دریافتی با شکایت های متعدد شهروندان در دیوان عدالت اداری مواجه شده بود.

این طرح در حالی از سوی دیوان عدالت اداری باطل شد که صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد سال گذشته در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مصوبه شورای اسلامی شهر یزد برای افزایش مبلغ قبوض آب را کاملا قانونی عنوان کرده بود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا