به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ سومین جلسه شورای کشاورزی شهرستان بافق با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، برخی از مدیران و کشاورزان شهرستان بافق در سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست با اشاره به سند توسعه شهرستان بافق، یکی از محورهای عمده این سند را کشاورزی، دامداری و دامپروری عنوان کرد و گفت: پیشینایان ما در مباحث کشاورزی، دامداری و دامپروری زبانزد استان و شهرستان هستند.

سید مهدی طلائی مقدم با توجه به اهمیت دام و دامداری در شهرستان بیان داشت: به منظور گسترش دامداری و اشتغالزایی در این حوزه یک پهنه دامداری با 146 واحد با ظرفیت 250 راس دام سبک در هر واحد در محدوده روستای صدرآباد احداث و راه اندازی می شود.

وی پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا را یکی دیگر از ظرفیت های بالقوه در شهرستان بافق نام برد و خاطر نشان کرد: در کنار احیاء و توسعه نخیلات، پسته و گیاهان دارویی از جوانان و علاقه مندان بافقی دعوت می کنم به سمت گسترش صنعت پرورش آبزیان با محوریت ماهی تیلاپیا با مساعدت و تسهیلات ویژه در این حوزه حرکت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اداره ترویج شهرستان بافق، گفت: در این مدت دو طرح توانمندسازی زنان روستایی براساس زنجیره تولیدگیاهان دارویی و اجرای طرح محصول گواهی شده(محصول سالم)خرما در دو منطقه کوشک و گودگوار اجرا شده است.

علی اکبر رحمتیان راه اندازی کارگاه های آموزشی و تخصصی در زمینه های پرورش آبزیان، شتر تک کوهانه در فضای مجازی را از دیگر اقدامات اداره ترویج بیان کرد و افزود: به منظور اشتغالزایی و حمایت از زنان روستایی ازطریق صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید شهرستان تسهیلات قرض الحسنه به اعضای صندوق های خردزنان روستایی پرداخت شده است.

 

در این جلسه از اساتید و کشاورزان نمونه بخش ترویج و "حبیب اله درویشی" روناس کار نمونه شهرستان بافق تجلیل شد.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا