امام‌جمعه بهاباد گفت: پرداخت زکات به‌عنوان فریضه‌ای اسلامی موجب برکت در مال و گشایش در زندگی فقرا و نیازمندان می‌شود.

امام‌جمعه بهاباد گفت: پرداخت زکات به‌عنوان فریضه‌ای اسلامی موجب برکت در مال و گشایش در زندگی فقرا و نیازمندان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در نشست ستاد زکات شهرستان بهاباد درسخنانی بر اهمیت و ترویج فرهنگ زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: پرداخت زکات به‌عنوان فریضه‌ای اسلامی موجب برکت در مال و گشایش در زندگی فقرا و نیازمندان می‌شود.

وی بابیان اینکه کسی که زکات مال خود را پرداخت می‌کند باید به خاطر این توفیق الهی و دینی که شامل حال او شده خدا را شکر کند، ادامه داد: یکی از شرایط مهم مؤمن توجه به مستمندان و پرداخت زکات است، جزئیات پرداخت زکات در آیاتی که در مدینه بر پیامبر (ص) نازل شد آمده و قانون زکات در سال دوم هجری در مدینه نوشته شد و پیامبر اکرم (ص) مسئول مستقیم زکات بودند.

امام‌جمعه بهاباد پرداخت زکات را تکمیل‌کننده عبادات دیگر معرفی کرد و گفت: در انجام عبادات، پرداخت زکات تکمیل‌کننده عبادات دیگر است.

بشکانی تأکید کرد: پرداخت زکات یکی از شرایط رستگاری است و مؤمنی که به دنبال رستگاری است باید نسبت به پرداخت زکات جدی باشد و به آن اهمیت دهد.

امام‌جمعه بهاباد عنوان کرد: دریافت زکات و موارد مصرف آن نیز اطلاع‌رسانی و به‌صورت شفاف بیان شود و در گروه‌های جمع‌آوری زکات نیز روحانی وجود داشته باشند، تجلیل و تکریم از پرداخت‌کنندگان زکات در سطح استان انجام شود و به هر شکلی که ممکن است مراسم ویژه‌ای برای تجلیل و تکریم از مؤدیان زکات برگزار شود.

حمید دهقان بهابادی، رئیس کمیته امداد بهاباد نیز در ادامه این نشست به اهمیت زکات در اسلام اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه خواهد بود.

رئیس کمیته امداد بهاباد بابیان اینکه پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع‌آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند افزود: زکات به‌عنوان یک واجب مالی باعث تعالی روح، تطهیر مال و رفع فقر از جامعه می‌شود.

رئیس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد: این نهاد در سال جاری توانسته با تلاش وپشتکارمسئول زکات دو میلیارد و 290 میلیون تومان زکات را از کشاورزان و مؤدیان زکات دریافت کند.

دهقان به مصرف زکات جمع‌آوری‌شده در خود شهرستان اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در خود محل برای امور نیازمندان هزینه می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا