فرماندار خاتم گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان، تشدید نظارت ها و بازرسی ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا؛ جواد میربهبودی افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان از دوشنبه دوم فروردین مشاغل گروه یک  شامل فروشگاه مواد غذایی و سوپرمارکت ها، نانوایی ها، فروشگاهای مرغ و ماهی فروشی، داروخانه‌ها، قصابی ها و پآپاراتی ها اجازه فعالیت دارند و مشاغل دو، سه و چهار اجازه فعالیت ندارند.  

وی یادآور شد: تردد از ساعت ٢١ تا سه بامداد در سطح شهر ممنوع و در صورت مشاهده اعمال قانون می‌شود همچنین برگزاری مراسم های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، نمازجمعه و نماز جماعت تا اطلاع ثانوی تعطیل است.  

وی اظهار کرد: کنترل ورودی های شهرستان از سمت یزد به هرات و چاهک و فارس توسط نیروی انتظامی و باهمکاری هلال احمر و سپاه صورت می پذیرد.  

میربهبودی خاطرنشان کرد: کاهش حضور کارکنان دستگاهای خدمات رسان ضروری تا یک دوم‌ و سایر دستگاه تا دو سوم انجام و همچنین تشدید نظارت و بازرسی از اصناف در دوشیفت صبح و عصر اجرا می شود.  

فرماندار خاتم بر کنترل ورود خودرو های شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از  شهرستان و اجرای طرح محله ور بسیج در راستای بیماریابی وکمک به بیماران کرونایی و رعایت قرنطینه خانگی تاکید کرد. 

میربهبودی از مردم  شهرستان خاتم و کسبه  خواست همانگونه که طی یکسال گذشته همکاری بسیار خوبی با خادمان خود در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا داشتند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی، زمینه تغییر رنگ وضعیت شهرستان و کاهش محدودیت ها را فراهم نموده و باعث کاهش آمار مبتلایان و جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا