معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

به گزارش یزدفردا به نقل از مهر، محمود نوری شادکام با اشاره به شناسایی ۱۵۶ مبتلای جدید به کرونا در استان یزد طی شبانه روز گذشته اظهار داشت: از این تعداد، ۲۲ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و ۱۳۴ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۰ سرخوشه جدید مبتلا به ویروس جهش یافته در استان شناسایی شد و تاکنون ۶۳ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شدند.

نوری شادکام با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس جهش یافته افزود: دو سرخوشه در شهرستان خاتم، دو سرخوشه در شهرستان مهریز، دو سرخوشه در شهرستان یزد، دو سرخوشه در شهرستان میبد، یک سرخوشه در بهاباد، یک سرخوشه در شهرستان اشکذر شناسایی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز، بهاباد و اشکذر به ثبت رسیده است.

نوری شادکام ادامه داد: در شبانه روز گذشته، یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، ۹۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: در حال حاضر ۲۶۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به رنگ بندی های کرونایی گفت: شهرستان‌های خاتم، تفت و مهریز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نوری شادکام تصریح کرد: تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسیده است و همشهریان بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا