رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد گفت: در سال گذشته ۱۷۷ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در شهرستان ۵۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، حمید دهقان بهابادی با اشاره به اینکه اشتعال و توانمند سازی مددجویان از اولویت های اصلی این نهاد است افزود: از این تعداد ۵۰ مورد کارانگیزی ، ۳۲ مورد توان افزایی و بقیه سایر تسهیلات بوده است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات از محل بودجه صندوق امداد، تبصره ۱۶ و تسهیلات اشتغال توسعه روستاییان در زمینه امور مختلف تولیدی و خدماتی به خصوص بخش کشاورزی و دامداری با همکاری سایر دستگاه‌ها و بانک‌های عامل طبق مقررات پرداخت شد.

وی پرداخت وام اشتغال را با هدف خودکفایی و توانمندسازی خانواده های زیرپوشش و سود آن را چهار درصد و زمان بازپرداخت را پنج سال برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با این اقدام گام مؤثری در راستای فرآیند تحقق شعار سال برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بهاباد در ۱۵۰ زمینه‌ شغلی شامل دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و معدنی تسهیلات پرداخت می‌کند افزود: یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای کمک به بازسازی زندگی شرافتمندانه جامعه هدف است.

رییس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد: اگر فرد حقیقی یا حقوقی از مددجویان این نهاد را به کار گیرد، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت و ۲ سال حق بیمه کارفرما توسط امداد پرداخت خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا