رئیس کل دادگستری استان یزد: اقدامات حمایتی از خانواده مددجویان زندانی بهترین راهبرد برای کاهش آسیب‌های وارده به قشر آسیب پذیر اجتماع است.

به گزارش یزدفردا، غلامعلی دهشیری بر لزوم رسیدگی به مشکلات خانواده‌های نیازمند مددجویان زندانی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم و راهبرد‌های اساسی دستگاه قضایی، بحث حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه به ویژه خانواده‌های نیازمند مددجویان زندانی است که این امر نقش به سزایی در کاهش آسیب‌های حول این خانواده‌ها دارد.

وی افزود: وقتی فردی به هر دلیلی محکوم به تجمل مجازات حبس می‌گردد بدون تردید خانواده و اطرافیان او نیز دچار مشکلات مادی، اقتصادی، معنوی و فرهنگی می‌شوند که باید برخی از نهاد‌ها در جهت کاهش این آسیب‌ها و پر کردن خلأ‌ها گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد از تعداد سه هزار و ۵۳۱ مجازات جایگزین حبس، ۱۸۴ الزام به خدمات رایگان، هزار و ۸۶ عفو، ۲۳۳ پابند الکترونیک، ۲ هزار و ۴۶۹ بندباز، ۵۲۵ آزادی مشروط، ۳۱۴ آزادی از طریق ستاد دیه و ۲۰۳ آزادی در بازدید مسئولان از زندان در راستای کاهش جمعیت کیفری در سال گذشته خبر داد.

دهشیری تصریح کرد: تقویت و افزایش مجازات‌های جایگزین حبس، کاهش جمعیت کیفری، زندان زدایی و رفع مشکلات مردم از سیاست‌های مهم قوه قضائیه به شمار می‌آید که شورا‌های حل اختلاف می‌توانند نقش مهم و به سزایی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا