"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت گفت: متأسفانه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، شهرستان تفت جز اولین شهرستان‌های استان بود که در موج چهارم شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و خروج از این وضعیت مستلزم همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط است.

"علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا این شهرستان که به شیوه مجازی برگزار شد بیان داشت:عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در اواخر اسفندماه سال گذشته و اوایل سال جاری در تعطیلات نوروزی باعث افزایش شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت و اعلام وضعیت قرمز این بیماری در این شهرستان شد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: شهرستان تفت جز اولین شهرستان‌های استان بود که وارد موج چهارم این بیماری و با وضعیت قرمز روبرو شد و برای کاهش آمار بیماران مبتلابه این ویروس همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای آن ضروری و لازم است.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تأمین حفظ و سلامت مردم از اولویت مسئولین است و در این راستا اجرای این مصوبات توسط مردم و نظارت آن توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای کاهش آمار مبتلایان به این بیماری مورد انتظار است.

نوکار به مصوبه کاهش کارکنان ادارات اشاره و افزود: کاهش نیرو و کارکنان ادارات نباید خللی درروند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نماید و ضرورت دارد با تقویت سامانه‌های پذیرش مراجعه‌کنندگان به‌صورت غیرحضوری ، مراجعات حضوری به حداقل رسیده و به امورات مردم نیز رسیدگی شود.

فرماندار تفت به مصوبه ساعت منع عبور مرور از ساعت 22 تا 3 بامداد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس‌راه و راهور شهرستان به‌صورت محسوس و نامحسوس و دوربین‌های ترافیکی مستقر در سطح شهر و جاده‌های شهرستان عبور و مرور در این ساعت را بررسی خواهند نمود و اعمال جریمه 200 هزارتومانی برای خودروهای متخلف صورت خواهد پذیرفت.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت نیز در این جلسه با تقدیر از کادر بهداشت و درمان شهرستان در راستای درمان مبتلایان به این ویروس از ابتدای شیوع تاکنون بیان داشت: امیدواریم با جلوگیری از سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در جامعه جلوگیری شود.

امام‌جمعه شهر تفت خاطرنشان کرد: در اسلام مسئله سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان امیدواریم برگزاری مراسم‌های این ماه به‌ویژه نماز جماعت در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد تا ضمن بهره‌مندی از فیوضات این ماه سلامت مردم نیز حفظ شود.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این نشست گزارشی از آمار مبتلایان به این ویروس در شهرستان ارائه و بیان داشت: از هشتم فروردین‌ماه شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا در شهرستان بودیم که به‌صورت میانگین روزانه تست کرونا ۱۵ نفر مثبت می‌شود که این آمار در بخش نیر حادتر بوده است.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت به اتخاذ تدابیر لازم برای اضافه نمودن تخت‌های ویژه برای بستری مبتلایان به این ویروس در بیمارستان شهید بهشتی تفت خبر داد و بیان داشت: متأسفانه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دو هفته آینده با افزایش موارد بستری و افزایش مرگ‌ومیر روبرو خواهیم بود.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا