جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت هم‌زمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و با حضور امام‌جمعه تفت ، فرماندار ، سایر اعضای شورا و مهمان ویژه این جلسه "پروفسور هاشم اخوان تفتی" برگزار و از برگزیدگان هفتمین دوره جایزه "سید حسین حیان" تقدیر شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان که هم‌زمان با هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد با قدردانی از زحمات پروفسور اخوان در رابطه باعظمت مقام معلم اظهار داشت: هرچه عظمت انسان بالاتر برود مسئولیت هم بالاتر می‌رود و باید نحوه برخورد شایسته با مربی و معلم خود را بیاموزد.

امام‌جمعه تفت با اشاره به حدیث " المعلم الخیر" خاطرنشان کرد: تمام جانداران زمين براي معلم الخير استغفار مي‌كنند چون او براي محصلان درس مي‌دهد اما همه جانداران زمين و زمان براي او طلب مغفرت مي‌كنند و حتي ماهيان دريا و حتي هر موجود ریزودرشتی كه در آسمان و زمين باشند نيز براي چنين فردي استغفار مي‌كنند.

وی به تأثیر رفتار معلمان در آینده دانش آموزان اشاره کرد و تصریح نمود: نوع رفتار و برخورد معلمان بادانش آموزان نقش به سزایی در آینده آنان دارد و باتربیت و رفتار اصولی معلمان شخصیت‌های ارزنده‌ای در کشور رشد کرده‌اند که باعث افتخار نظام ایران اسلامی‌شده‌اند.

"پروفسور هاشم اخوان تفتی" مؤسس بنیاد علمی جایزه حیان و از نوابغ علم شیمی در جهان گفت: قدرت یک معلم آینده یک جامعه را می‌سازد و از نگاه من یک معلم ازلحاظ مقام و منزلت بالاترین جایگاه را در بین سایر افراد دارد و بذری که معلم می‌کارد درنهایت همان محصول را برداشت خواهد کرد و این مسئله نشان‌دهنده مسئولیت خطیر معلمی است.

وی بابیان خاطره‌ای از دوران تحصیل از نقش و تأثیر رفتار و گفتار معلم فیزیک خود "سید حسن حیان" از وی قدردانی کرد.

در ادامه "سید حسن حیان" پیشکسوت فرهنگی بابیان اینکه معلمان باید دانش آموزان را با خداوند انس دهند گفت: اگر معلم موفق شود دانش‌آموز را با خداوند انس و در دل‌وجان او پرورش دهد تمام مشکلات حل خواهد شد.

در ابتدای این مراسم "صادق مهدیان" مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تفت نیز با تقدیر از جامعه فرهنگی این شهرستان در راستای دست‌یابی به موفقیت‌های مختلف در حوزه آموزش‌وپرورش بیان داشت: بدون تردید موفقیت‌های کسب‌شده مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و امیدآفرین آموزگاران، دبیران، مدیران و به‌طورکلی تمام کارکنان آموزش‌وپرورش در جای‌جای منطقه بوده و در این مسیر همراهی اولیای دانش آموزان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای آموزش‌وپرورش قابل‌تقدیر است.

این مقام مسئول با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: امسال در شرایطی هفته مقام معلم را تجربه نموده‌ایم که جلوه‌های باشکوهی از خلاقیت و ایثار معلمين عزیز به ‌شیوه مجازی و غیرحضوری را شاهد بودیم و همت والا و تلاش‌های ستودنی همکاران فرهیخته ما در شهرستان تفت باعث شد تا به‌رغم تعطیلی مدارس جریان تعلیم و تربیت استمرار داشته باشد.

در ادامه این مراسم جوایز هفتمین دوره جایزه سید حسن حیان در بخش معلمان تأثیرگذار و فداکار به "محمد آقایی"، "مهناز السادات جلیلی" و "سعیده السادات طاهری" و در بخش دانش آموزان با جلوه‌های ویژه و خاص به "محمدحسین خانی"،  "فاطمه زارع" و "فاطمه سورکیان علی‌آباد" اهدا شد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا