درآئینی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر، فرماندار؛ رئیس جمعیت هلال احمر بهاباد ، رئیس خانه های هلال احمراستان ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر ، شهردار و جمعی از مسئولان محلی پنجمین خانه هلال شهرستان بهاباد درمحله اما م حسن عسکری (ع) این شهرستان افتتاح شد .

محسن حراری زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد در حاشیه افتتاح این خانه هلال با بیان اینکه تا کنون 64 خانه هلا ل دراستان یزد راه اندازی شده است گفت : ایجاد خانه‌های هلال در مناطق کم‌ برخوردار به این دلیل است که این محله‌ها از نظر بافت شهری و کمک به نیازمندان به سطحی از بهره‌مندی برسند.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال موجب افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر مخاطرات می‌شود افزود: با سیاست‌گذاری‌های خوبی که جمعیت هلال احمر انجام داده، جوانان، داوطلبان و جامعه محلی می‌توانند در شرایط  بحرانی از امکانات مجموعه هلال احمر استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان یزد ادامه داد : توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رییس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می شود و با راه اندازی و توسعه خانه های هلال در شهرستان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسوولیت پذیری اجتماعی محقق می شود.

حراری زاده توانمند سازی و تاب آوری آحاد جامعه را فلسفه راه اندازی خانه های هلال عنوان کرد و گفت : خانه های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب محوری، بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد علاقه مند جهت فعالیت در جمعیت هلال احمر به منظور حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه راه اندازی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمریزد هدف از ایجاد خانه  های هلال را  کم کردن فاصله بین حادثه و زمان خدمت رسانی دانست و افزود :  طرح خانه‌های هلال احمر از مرداد ماه سال گذشته در استان کلید خورد که تاکنون ۶۴ خانه هلال افتتاح شده و تا هفته آینده این تعداد به ۷۰ خانه هلال افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: خانه‌های هلال در ابتدا ۲ تیم ۱۰ نفره از داوطلبین هستند که به مرور تجهیز می‌شوند و تخصص‌های لازم را فرا می‌گیرند.

درادامه این مراسم حسن رضاپور رئیس جمعیت  هلال احمر بهاباد  نیز ضمن خیرمقدمم به مدیرعامل ومسئولان شهرستان گفت: تاکنون پنج خانه هلال در شهرستان بهاباد افتتاح شده است و همچنان در زمینه‌های مختلف فعایت دارند.

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا