نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف جدی مدیریتی در کشور گفت: بالای ۲۵۰ هزار میلیارد منابع در بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده بود اما مصارف آن مشخص نبود و مجلس با موشکافی جلوی این بریز و بپاش ها و فساد را گرفت.

به گزارش یزدفردا: محمدصالح جوکار اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اقدامات دولت، ترس اقتصادی و فرهنگی بر مردم مسلط شده در حالیکه رئیس بانک مرکزی در سال گذشته اعلام کرد رشد اقتصادی کشور ۳.۸ درصد رسیده است که بدون نفت این رشد اقتصادی زیر صفر است.

وی افزود: از سال ۹۲ که این دولت با فریب و ترفندهای خاص خود زمام امور را به دست گرفت وضعیت مردم بدتر شده و حتی ضریب جینی در کشور که همان شکاف طبقاتی است افزایش یافته و سفره دهک های پایین جامعه خالی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به حضور ۵۰ میلیون ایرانی در بورس اوراق بهادار بر اساس سیاست های غلط دولت روحانی عنوان کرد: دولت سود سهامداران را تضمین کرد در حالیکه همه متضرر شدند و سرمایه های خود را باختند و دولت از کاهش شاخص های اقتصادی غافل شد و فقط برای عده ای خاص ارزش قائل شدند و تسهیلات و امکانات دادند.

جوکار با انتقاد از تعطیلی کشور در طول شیوع کرونا و بی توجهی رئیس جمهور برای حضور در برنامه های عمومی افزود: باعث و بانی شیوع موج چهارم کرونا دولت است و به قدری شرایط کشور پیچیده و آشفته است که مردم ناامید شده و دلسرد هستند.

وی با اشاره به برگزاری مناظره ها و تکرار روش روحانی از سوی برخی کاندیداها تصریح کرد: مردم نباید شیفته سخنان فریب و دروغ کاندیداها بشوند چون به راحتی با بررسی شاخص های بانکی می توان به فریب افکار عمومی پی برد و از عقب ماندگی کشور جلوگیری کرد.

جوکار با تاکید بر اینکه عامل خالی شدن سفره مردم دولت است و بس اظهار کرد: یزد تولید کننده مرغ است و مازاد بر نیاز هم تولید می کند اما وقتی پای مرغدار می نشینی می بینی به خاک سیاه نشسته اند و از دولت گله مند هستند.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به ویژگی های کاندیدای اصلح برای مدیریت کشور و داشتن ایرانی قوی با اقتصاد قوی و مدیریت سالم عنوان کرد: اقتصاد کشور به یک تیم اقتصادی هماهنگ و همراه نیاز دارند نه اینکه وزیر اقتصاد حرف مدیریت بانک مرکزی را تکذیب کند و مردم زیربار فشار اقتصادی له شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه کرامت و نقش آستان قدس رضوی در کمک به محرومان سطح کشور بیان داشت: آستان قدس در پی شناسایی بخش های محروم استان های مختلف در استان یزد نیز ورود کرده و تاکید دارند تا محرومیت برچیده نشود به بخش دیگری ورود نکنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه همه باید فرصت استفاده از منابع را داشته باشند و به همه دهک ها توجه شود تصریح کرد: تورم و گرانی روی مردم عادی فشار می آورد و نگاه به مباحث فناوری و زیربنایی و زیرساخت های توسعه ای می تواند برای دولت آینده موفقیت به ارمغان بیاورد که این ویژگی ها در سیدابراهیم رئیسی دیده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احیای هزاران واحد صنعتی از سوی قوه قضائیه با حضور آیت الله رئیسی در این قوه عنوان کرد: تلاش همه برای پیشرفت و توسعه کشور و تامین رفاه مردم باید باشد اما دولت به این موضوع بی تفاوت است و با ضعف در مدیریت و ناتوانی در اداره امور کشور را باید با حضور افراد قدرتمند برطرف کرد.

جوکار با بیان اینکه چشم جهانیان به این انتخابات در 28 خرداد دوخته شده که ببینند مردم چه می کنند و چه حماسه ای خلق خواهد شد افزود: وظیفه ای که داریم مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر اساس وظیفه شرعی و ملی است که در برابر تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای مایوس کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای رقم خواهد خورد و دشمنان مایوس می شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا