محسن اختياري

"ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم"     

خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند مگر آنکه خودشان خواسته باشند.

با همه فراز و فرودهايي كه همچون هميشه بود انتخابات به خوبي و سلامت به پايان رسيد و آقاي رييسي با كسب اكثريت آراي مشاركت كنندگان به عنوان رييس جمهور منتخب برگزيده و معرفي شدند . اصلا كاري نداريم كه اين دوره هم همچون هر انتخابات ديگري حرف و حديث هاي فراواني وجود دارد و هر كدام از موافقان و مخالفان و حتي تحليلگران با استدلالهاي خود سعي دارند حرف و نظرات خود را بر كرسي بنشانند و در شرايطي كه طرفداران و موافقان از مشاركت حداكثري و كسب اكثريت قاطع آقاي رييسي مي گويند اما بسياري منتقدان و يا حتي كساني كه راي نداده اند هم گفته هايي را بيان مي كنند كه بعضا جاي تفكر دارد ، مي گويند اين دوره با حضور 48 درصدي واجدين شرايط در كشور كمترين ميزان مشاركت تا كنون را داشته ايم كه اگر حتي بيش از چهار ميليون آراي باطله به اضافه گمشده را هم كم كنيم چيزي حدود 42 درصد خواهد شد ؛ يكي از روزنامه هاي مطرح كشور يعني جمهوري اسلامي به مزاح گفته بود ، بايد حواسمان باشد در انتخابات بعدي آراي باطله رييس جمهور نشود؟!

مي گويند شما تنها آراي كمتر از 30 درصد واجدين شرايط در كشور را كسب كرده ايد و بيش از 70 درصد واجدين شرايط به شما راي نداده اند.

مي گويند لاريجاني را با سابقه چندين دوره رياست مجلس و قوه مقننه رد صلاحيت كردند تا شما هيچ رقيبي نداشته باشيد.

مي گويند در يكي دو روز اخير غير از چند كشور شاخ شكسته مانند عراق و افغانستان و سوريه و لبنان و كوبا و ونزوئلا و...... كه آنها هم غير از هزينه براي كشور و مردم ما چيزي ندارند هيچكدام از مقامات بلندپايه كشورهاي معتبر و داراي تجارت و اقتصاد دنيا مانند كشورهاي اروپايي و يا حتي آسيايي پيشرفته به شما تبريك نگفته اند ؛ راستش را بخواهيد اين موضوع كمي ما را هم نگران مي كند ، چرا كه طبق آنچه حتي در گفته هاي كارشناسان اقتصادي خود شما در رسانه ميلي هم مطرح مي شود شكوفايي اقتصادي در كشور نيازمند بيش از 90 درصد سرمايه گذاري خارجي است.

اما با همه اين تفاسير انتخابات تمام شد و اكنون شما رييس جمهور اين ملت شريف و مقاوم و صبور هستيد . از طرفي مسئله بسيار مهم و اساسي ديگر اينستكه در حال حاضر در كشور حاكميت از بالاترين مقام و قدرت گرفته تا قوه مجريه و مقننه و قاعدتا هم قضاييه كاملا يك دست شده و طبيعتا ديگر همچون گذشته ها بسياري بهانه ها در خصوص سنگ اندازي و عدم همراهي نخواهد بود . اكنون از نظر داخلي كه شما در شعارهايتان كاملا بر آن تاكيد و تكيه داشته ايد راه كاملا هموار است . اين گوي و اين ميدان . و مسلما ملت بزرگ و شريف ايران تمامي تعهدات و وعده هاي شما را دقيقا به خاطر سپرده و لحظه به لحظه در معرض نظرتان قرار خواهد داد ؛ از برقراري عدالت گرفته تا مبارزه با فساد و در راس همه آن بهبود شرايط اقتصادي و معيشتي و دغدغه نان مردم كه عامل اصلي قهر بيش از نيمي از واجدين شرايط در كشور شده بود.

ما هم ضمن تبريك و احترام كامل به اعتماد و انتخاب ملت بزرگ و سرافراز ايران ضمن ابراز اميدواري برايتان در تحقق وعده هايتان آرزوي توفيق داريم.

به اميد فرداهايي بهتر براي ايران سرافراز

                                                                                                             محسن  اختياري  

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا