سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با تاکید بر رعایت اصول مدیریت برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی از سوی کشاورزان در فصل تابستان گفت: کشاورزان فرایند آبیاری در مزارع و باغ‌ها را با توجه به افزایش تدریجی دما، در زمان خنکی هوا (صبح و عصر ) مدیریت کنند.

به گزارش یزدفردا: علی محمد هوشمند با اشاره به تبعات ناشی از تداوم ۲۳ پدیده خشکسالی و کم آبی در ابرکوه تاکید کرد: اجرای این طرح  تا میزان تبخیر و هدر رفت آب در بخش کشاورزی به حداقل ممکن کاهش می یابد 

وی بهترین راهکار استفاده از آب را توسعه طرح های آبیاری نوین ذکر و افزود: کشاورزان با اجرای طرح های آبیاری نوین در مزارع ، باغ ها و تغییر شیوه کشت محصول از سنتی به نوین ، برداشت آب را مدیریت کنند.

هوشمند خاطرنشان کرد: توسعه کاشت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای و نصب‌ سامانه های هوشمند و اجرای طرح تحویل حجمی آب و خاموشی ۶۸۴ حلقه چاه کشاورزی در فصل زمستان در چهار دهه گذشته از جمله اقداماتی است که کشاورزان این شهرستان به خوبی برداشت  مصرف آب را مدیریت کردند.

این مسوول حوزه کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و۵۰۰ هکتار از باغ ها و مزارع شهرستان به آبیاری نوین تجهیز شده است ، ادامه داد: کشاورزان برای اجرای آبیاری نوین با کمک های بلاعوض دولت تلاش خوبی انجام داده اند.

سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: اجرای توسعه کاشت محصولات گلخانه ای ، زعفران ، پسته و گیاهان دارویی برای استفاده بهینه از آب در دستور کار مسوولان مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا