پاکسازی منطقه گردشگری و ییلاقی سانیج با شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: پاکسازی دره شگفت انگیز، باستانی، تفریحی و گردشگری سانیج با حضور و همکاری اداره حفاظت محیط زیست و انجمن مردم نهاد ماهان طبیعت با شعار " نه به کیسه‌های پلاستیکی " انجام شد.

حسین عباسیان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای گردشگر در ایام مختلف سال در ییلاقات شهرستان و وجود زباله، مخصوصاً کیسه‌های پلاستیکی در مسیر این دره، انجمن زیست محیطی ماهان طبیعت به همراه اداره حفاظت محیط زیست با وجود دمای بالای هوا و در راستای شعار " نه به کیسه‌های پلاستیکی " قسمتی از این منطقه را از وجود زباله پاکسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت ادامه داد: متأسفانه امروزه بحران ریختن زباله و خصوصا مواد پلاستیکی در طبیعت به یک پدیده ناهنجار تبدیل شده است و تمام تلاش ما باید برای تغییر این رویکرد و حرکت در مسیر طبیعت بدون زباله باشد، چرا که ریختن زباله در طبیعت برابر با نابودی محیط زیست است.

وی با بیان اینکه هر تن زباله حدود ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن متصاعد می‌کند و از هر تن زباله ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می‌شود که می‌تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد بر لزوم فرهنگ سازی و مدیریت در حوزه پسماند تاکید کرد.

عباسیان گفت: چرخه بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از مواد موجود در زباله مانند ظروف آلومینیومی، شیشه ای، کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی به طول می‌انجامد و این مواد سال‌ها باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می‌شوند.

این مقام مسئول، ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد خوب سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد بازوان قدرتمند سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست هستند.

گفتنی است شهرستان تفت با توجه به واقع شدن در نزدیکی مرکز استان یزد و وجود ارتفاعات شیرکوه و آب و هوایی کاملا متفاوت موجب شده است تا در ایام مختلف افراد بسیاری به این ییلاقات سفر کرده و از طبیعت منطقه بهره ببرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا