معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، واحدهای پنجگانه سازمان برای تهیه و تولید برنامه های متناسب با حال و هوای محرم و با تاکید بر تولید محتوا بصورت مجازی در شور افزایی محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تهیه بهداشتی مشارکت کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: «عباس ملازینلی» با اشاره به اقدامات هر ساله سازمان به منظور گرامیداشت ایام محرم گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته در برگزاری همایش ها، مسابقات، تهیه و تولید مستند و فضا سازی شهری متناسب با این ایام اهتمام داشته و تلاش شده باتوجه به شرایط کرونایی برنامه های محرم و عزای حسینی در قالب مجازی برگزار شود.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی، گفت: همچنین اقدامات لازم برای برگزاری مجالس عزاداری با همکاری بیش از ۲۰ هیئت مذهبی محلات در قالب دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد.

ملازینلی در ادامه با اشاره به ساخت ۳ کلیپ نذر فرهنگی با محتوای محرم افزود: به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد کلیپ مستند ۱۰ قسمتی با عنوان «پناهِ عالم» که به معرفی سبک های عزاداری اصیل یزدی می پردازد تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود. مستند انسانیت و تعزیه در استان یزد به زبان انگلیسی هم یکی دیگر از تولیدات سازمان است که به همین مناسبت با هدف شناساندن محرم به جهانیان تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود.

وی در ادامه افزود: از جمله دیگر برنامه ها می توان به برگزاری ۸ دوره همایش دوچرخه سواری با عنوان «قدم قدم، تا حسینیه ایران» با مشارکت سازمان، هیئت ورزش همگانی و هیئت های مذهبی محلات به همراه تجلیل از خانواده های شهدای محله در طول ماه محرم اشاره کرد.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به پخش واقعه عصر عاشورا با استفاده از تکنولوژی عینک فضای مجازی تصریح کرد: این تکنولوژی واقعه عاشورا را بصورت ملموس و طبیعی جلوه می دهد و تلاش شده این واقعه تا حدی بازسازی شود.

این مسئول در خصوص فضاسازی شهر با موضوع محرم، گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، نصب المان‌های موضوعی، نصب بیش از ۵۰ استند شهری، بیلبورد و بنر از اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) در فضاسازی شهری است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری دو مسابقه عکاسی با محوریت محرم خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره عکاسی محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ابعاد قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ایجاد بستری برای ظهور و بروز خلاقیت های هنری در انتقال پیام عاشورا، برگزار و تا اربعین ادامه خواهد داشت. همچنین مسابقه عکاسی با موضوع محرم در سطح محله پردیسان نیز برگزار می شود.

ملازینلی اظهار کرد: در این ایام بسته های فرهنگی با محتوایی ویژه شامل مدادرنگی، سربند، دفترچه، برچسب با مضمون ماه محرم برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال تهیه شده و به آن ها اهدا می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا