درآئینی که به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با حضورفرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، بخشدار مرکزی ، امام جمعه ، رئیس بنیاد شهید و جمعی از مسئولان درجوار مزارشهدای گمنام بهاباد برگزارشد ، از 22 نفر از آزادگان شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر وهدایائی تجلیل شد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با گرامی داشت 26 مرداد سالروزورود آزادگان به میهن اسلامی اظهارداشت : آزادگان سرافراز نماد عزت و اقتدار و جوانمردی جامعه هستند .

امام جمعه بهاباد ب اشاره به واقعه کربلا گفت: در قیام عاشورا می‌بینیم که آنکه در کوفه اسیر شده ابن زیاد است و آنکه آزاده و حکمرانی می‌کند امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) است و کسی که در شام اسیر شده، یزید است برای اینکه اراده خدایی امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) حاکم است و آزادگان ما تربیت‌شدگان این مکتب هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه گرامیداشت سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است، عنوان کرد: رشادتها و فداکاری‌ها و صبر و جوانمردی آزادگان سرافراز باید برای نسل‌های آینده بازگو شود .

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه آزادگان سرافراز سند افتخار کشور هستند، اضافه کرد: مسئولان رسیدگی به مشکلات آزادگان و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی آزادگان را الگوی صبر و استقامت برای ملت ایران توصیف و بیان کرد: جانبازان و آزادگان، شهیدان زنده‌ای هستند که با رشادت و جان‌فشانی خود، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده‌اند.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد : آزادگان اسطوره های صبر و مقاومت هستند كه با تحمل رنج و سختی های فراوان در زندان های رژیم بعث عراق ، ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله نگرفتند.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینكه آزادگان با صبر و ایستادگی خود عزت و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آوردند ، افزود: امنیت و آرامش حاكم در كشور مرهون خون پاك شهدا و جانفشانی جانبازان و صبوری آزادگان است.

درادامه این مراسم محمد مهدی خانی زاده بهابادی فرماندار بهاباد با گرامی داشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی اظهارداشت : باید با اتخاذ راهكار درست و اصولی ، رشادت ، ایستادگی و استقامت آزادگان سرافراز و رزمندگان اسلام برای قشر جوان جامعه بازگو شود و در صورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ، نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.

فرمانداربهاباد ادامه داد : آزادگان،بزرگمردانی هستند که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارها و شكنجه های جسمی و روحی دشمن پایداری كرده و با سربلندی به میهن اسلامی بازگشتند تا به حق اسطوره های صبر و استقامت ایران اسلامی در طی هشت سال دفاع مقدس گردند.

خانی زاده بهابادی با بیان اینکه آزادگان،گنجینه ارزشمند و اسطوره های استقامت دفاع مقدس هستند افزود : آزاده ها با صبر و استقامت خود براي ما استقلال، امنيت و عزت را به ارمغان آوردند و وظيفه ما در اين برهه حساس حفاظت و پاسداري از اين دستاوردهاست.

فرماندار بهاباد بیان داشت : آزادگان در دفاع مقدس با تاسی به عاشورا جنگیدند و بعد از اسارت نیز در جهت حفظ آرمان های اسلام نقش خود را به خوبی ایفا کردند. هر لحظه اسارت این اسوه های صبر و استقامت جزو اسناد پر افتخار ملت ایران محسوب می شود.

 وی در پایان با اشاره به اینکه خاطرات شیرین این روز از خاطر مردم ما هرگز نخواهد رفت و بلکه بر جریده عالم ثبت خواهد شد افزود : آزادگان حامل پیام خون شهیدان و پایمردی دلیر مردان دفاع مقدس هستند که می توانند بر تارک فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی این مرز و بوم همچون چراغ راه، همواره بدرخشند.

اجرای سرود و بیان خاطره دو تن از آزادگان از دیگر برنامه های این مراسم بود .

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایائی از 22 نفر از آزادگان شهرستان بهاباد تجلیل شد .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا