رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد از راه اندازی سامانه سینا و شهروند سپاری برای نخستین بار در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش یزدفردا: علی اصغر زحمتکش در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سامانه سینا در سازمان نظام مهندسی و در ارتباط با شهرداری با هدف صدور پروانه غیر حضوری راه اندازی شده است.

وی بیان اینکه اولین استان در کشور هستیم که بدون حضور فیزیکی مراحل صدور پروانه را انجام می دهیم افزود: در این سامانه نقشه بارگذاری می‌شود و مراحل حتی تا خرید کنتور گاز در دفاتر پیشخوان پیش می رود. که  ۵۰۰ میلیون کاغذ در سال کمتر مصرف می‌شود.

زحمتکش با اشاره به اینکه صدور پروانه تا اواخر شهریور غیر حضوری خواهد شد افزود: شهروندان می تواند با مراجعه به سامانه «شهروند سپاری»  در کوتاه ترین زمان کوتاه‌تر اقدام به دریافت پروانه خود کنند.

رئیس نظام مهندسی یزد با تأکید به آموزش تخصصی ویژه مهندسین شهرستان ها عنوان کرد: بیش از ۱۰ هزار ساعت دوره آموزشی به صورت آنلاین بر اساس مهارت تجارب کاری  به صورت ویژه برگزار شده است.

 

مدیر نظام مهندسی مهریز گفت: در جامعه امروزی ساختمان به عنوان سرمایه ملی مورد توجه همگان است و باید به گونه ای ساخته شود که دارای  عمر مفید، مقاومت و پایداری و کمترین اتلاف انرژی را در ساختمان ها داشته باشیم.

رضا محسن الحسینی ادامه داد: با توافق فرماندار مهریز کارگروهای با هدف تشویق مردم جهت استفاده از دانش مهندسین  در جهت اجرای مقررات ملی ، راه های تشویق مردم به اخذ پروانه و فرهنگ استفاده مردم از مهندس ناظر برای اجرای پروژه های عمرانی راه اندازی می شود.

رضا زارع زاده اظهار داشت: تا زمانی که نگاه سیاسی و اجتماعی بر شهرسازی غلبه داشته باشد، رونق کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ از دستگاه نظام مهندسی بیشتر باشد توفیقی حاصل نمی شود.

وی گفت: هم اندیشی در خصوص ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از انجام ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از ضروریات شهرستان مهریز است.

زارع زاده بیان کرد: بیشتر افرادی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ساخت و ساز در شهرها می کنند نسبت به رعایت الزامات مقاوم سازی ساختمان و مباحث مربوط به نماسازی و فضاسازی متناسب با طرح تفضیلی شهرها آگاه نیستند و این موضوع زمینه ساز مشکلات و چالش هایی در این حوزه خواهد شد.

 

 

  • نویسنده : فائزه چاوشیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا