به گزارش یزدفردا: حامد رخسارپور معاون توسعه مشارکتهای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در این رابطه گفت: پویش ملی «به رنگ مدرسه» در راستای طرح تحولی آجر به آجر و با هدف ترغیب هر چه بیشتر مردم به امر مدرسه‌سازی در کشور از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از ۱۵ شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد یافت.

وی ادارمه داد: برای افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی، پویش‌های مختلفی از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها راه‌اندازی و اجرا شده است که در حال حاضر جدید ترین پویش «به رنگ مدرسه »می باشد.

رخسارپور افزود: در پویش «به رنگ مدرسه» که جنبه فرهنگی دارد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال درخواست می‌شود تا با کشیدن نقاشی با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من»، مردم و خانواده‌های خود را برای مدرسه‌سازی ترغیب کنند.

وی ادامه داد: پویش به رنگ مدرسه، سه هدف «ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها»، «افزایش آگاهی مردم» و «استفاده از ظرفیت کودکان برای استفاده از هنر کودکان برای تشویق مردم در امر مدرسه‌سازی» را دنبال می‌کند.

رخسارپور با بیان اینکه  کودکان 6 تا 12 سال در سراسر استان در این پویش مورد هدف است، گفت: این نقاشی‌ها در سایت www.ajorBajor.ir برای ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بارگذاری و به بهترین نقاشی‌ها هدایایی داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پویش‌ها یکی از ابزارها در اجرای برنامه «آجر به آجر» است، تصریح کرد: در پویش‌های قبلی این طور بود که افراد با پرداخت مبلغی ضمن مشارکت در پویش، پوستر خود را با عکس دلخواه‌شان دریافت می‌کردند، اما جنس پویش «به رنگ مدرسه»، نسبت به پویش‌های پیشین اندکی متفاوت است، دانش‌آموزان نقاشی می‌کشند و عکس نقاشی‌ها را می‌فرستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با حامی این پویش شرکت لبنیات میهن تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که براساس آن به ازای هر نقاشی‌ دانش‌آموزان، حامی پویش مبلغی معادل یک آجر را برای مدرسه‌سازی اختصاص خواهد داد و امیدواریم که به قدری استقبال از طرح خوب باشد که بتوان مدارس بسیاری را احداث نمود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا