امام جمعه شهر اردکان طی پیامی مردم را به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. وی در این پیام، شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی را عاملی برای ترویج مطالعه در بین خانواده‌ها عنوان کرده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه شهر اردکان در پیامی تصویری از مردم شهرستان اردکان دعوت کرد در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

امام جمعه اردکان در این پیام تصریح کرده است: ارزش ما انسان‌ها به اندازه معرفت و شناخت ما است و کتابخوانی و مطالعه عامل مهمی بر ارتقای سطح معرفت و شناخت است. در زمانه‌ای که ما زندگی می‌کنیم با سیلی از اطلاعات گوناگون در فضای مجازی مواجه هستیم و هجمه‌های زیادی به فرهنگ و اعتقادات و باورهای دینی ما می شود، به همین دلیل اگر در این شرایط اهل مطالعه و کسب اطلاعات درست و صحیح نباشیم، از مسیر هدایت باز می مانیم. پس همه ما باید در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه تلاش و کوشش کنیم.

وی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام، ولی نعمت همه ما ایرانیان و همچنین آشنایی با حجت خدا حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) اختصاص دارد. چه خوب است همه خانواده‌ها در هر شرایطی و در هر سنی از کودکان خانواده تا نوجوانان و بزرگسالان در این جشنواره شرکت کنند و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را ترویج کنند.

حجت‌الاسلام شاکر با تأکید بر لزوم آشنایی با زندگی و سیره اهل‌بیت و به‌کارگیری تعالیم آنها در زندگی، بیان داشته است: آشنایی با سیره اهل بیت و آشنایی با مقام و جایگاه ائمه اطهار علیهم‌السلام، عامل قرب به آنها و قرب به خداوند متعال است و با این معرفت می‌توان از بسیاری شبهات و هجمه‌هایی که به دین و اعتقادات ما وارد می‌شود، جلوگیری کرد.

وی در پایان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، از همه مردم استان و شهرستان اردکان برای شرکت در این جشنواره بزرگ فرهنگی و کتابخوانی دعوت کرده است.

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و تا ابتدای آبان‌ماه ادامه دارد. این دوره از جشنواره به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا