معاون فرهنگی شهردار یزد گفت: نخستین جشنواره تئاتر یک نفره یا مونولوگ تین با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی شهرداری یزد و اداره کل ورزش وجوانان استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردا: عباس ملازینلی اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش هنرمندان استان، معلولان یا هنرمندان توانخواه و هنرجویان با هدف ارتقاء سطح کیفی بازیگری و شناسایی استعدادهای نو در استان برگزار شده و آثار به مرحله داوری رسیده است.

وی ادامه داد: برگزاری این رویداد با توجه به اینکه دانشگاه ها و مراکز آموزش بازیگری متعددی درسطح شهر وجود دارد، باعث شکوفایی و دیده شدن استعدادهای علاقمندان به این رشته همچنین ترویج کتاب و کتابخوانی در بین جوانان علاقمند به هنربازیگری می شود.

ملازینلی درباره روند برگزاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا، این جشنواره به صورت مجازی برگزار می شود و هنرمندان آثار خود را با محوریت تک گویی برای جشنواره آماده و ارسال کرده اند.

به گفته وی، در این جشنواره با تمرکز بر آموزش، نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی مونولوگ نویسی و بازیگری پس از بازبینی آثار از بین پذیرفته شدگان اقدام می شود تا شرکت کنندگان قادر باشند آثار خود را بعد از گذراندن کارگاه های آموزشی اصلاح و ترمیم کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: موضوعات ویژه در بخش های اصلی جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان به ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی در زمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت خانواده به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثار برگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران و موضوع آزاد بوده و هنرمندان و علاقمندان از سراسر استان در رشته‌ها و مقاطع مختلف در جشنواره شرکت کرده اند.

ملازینلی با بیان اینکه اولین جلسه بازبینی آثار راه یافته و پذیرفته شده این جشنواره برگزار شده، آثار مورد داوری قرار گرفته و پذیرفتگان به بخش بعدی راه یافته اند، اظهار امیدواری کرد: در صورت رفع محدودیت‌ها و بهبودی اوضاع همه‌گیری کرونا، فرصت اجرای آثار برگزیده جشنواره در اولویت قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا