فرماندار مهریز گفت: وقف کتاب یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگاری است که لازم است در مورد آن تبلیغات شود تا مردم برای وقف کتاب دست به کار شوند.

به گزارش یزدفردا: رضا زارع زاده، ظهر پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در افزایش دانش و مطالعه مردم اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه و شیوع کرونا، کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های خلاقانه و متنوع در ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهدای تعداد قابل توجه کتب کمک درسی و هنری در شهریورماه به کتابخانه‌های عمومی مجتمع فرهنگی هنری و شهید مطهری توسط خیران شهرستان، بر فرهنگ نذر و اهدای کتاب تأکید کرد و بیان داشت: لازم است کتابخانه‌های عمومی و نهادهای فرهنگی شهرستان به موضوع وقف کتاب و تبلیغات برای مشارکت مردم در این امر، اهتمام داشته باشند.

زارع‌زاده همچنین از مسئولان دستگاه‌ها و به‌ویژه آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خواست در برگزاری و دعوت مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره کتابخانه‌های عمومی همکاری و تعامل داشته باشند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز با تشریج روند اجرای مصوبات جلسه قبل، گزارشی از مشارکت شهروندان و نهادهای مختلف در جشنواره رضوی ارائه داد.

تقدیر از کتابداران برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و بازدید از کتابخانه همچنین نمایشگاه کتاب‌های کمک درسی اهدایی توسط کتابخانه مجلس به کتابخانه مجتمع از برنامه‌های دیگر این جلسه بود.

همکاری دستگاه‌های اجرایی و فعالان فرهنگی در شهرستان با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای جلب مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره جشنواره رضوی، تهیه و نصب بنر جشنواره رضوی توسط شهرداری در میدان شهید صدوقی و میدان امام حسین (ع) مهریز، ترویج و تبلیغ فرهنگ نذر کتاب و اطلاع‌رسانی ویژه با همکاری ادارات و نهادهای مختلف برای غنی‌سازی منابع موجود در کتابخانه‌ها، مکاتبه اداره آموزش و پرورش شهرستان با مدارس برای اطلاع دانش‌آموزان از بخش کتاب‌های کمک درسی کتابخانه‌ها و همکاری شورای هیئات‌های مذهبی و سازمان تبلیغات شهرستان برای تبلیغ و مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا