آیت الله اعرافی: آموزش و پرورش باید آمادگی کامل را برای هر ۲ شرایط حضوری و مجازی داشته باشد.

به گزارش یزدفرداامام جمعه میبد در نشست شورای آموزش و پرورش بر تقویت حوزه مشاوره در آموزش و پرورش و جبران کمبود‌های آموزش مجازی و مقوله اخلاقی، تربیتی و فرهنگی تاکید کرد.

 آیت الله اعرافی با اشاره به بازگشایی مدارس به صورت حضوری و یا مجازی درسال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش باید آمادگی کامل را برای هر دو شرایط حضوری و مجازی داشته باشد تا بتواند با برنامه ریزی مناسب در صحنه علم و دانش حضور یابد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور اجرای برش شهرستانی سند تحول آموزش و پرورش در میبد، تربیت مدیران با تشکیل کارگروه و شورا و احیای وقف و توجه به معماری ایرانی اسلامی آموزشگاه‌ها را خاطرنشان کرد و افزود: تقویت و ارتقای آگاهی و دانش مدیران در عرصه تعلیم و تربیت هم باید مهم شمرده شود.

وی گفت: پرداخت اجاره وقف به روز و به سال باید جلو برود تا از سال ۹۹ به سال ۱۴۰۱ چیزی باقی نماند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر سند مهمانی آموزشگاه‌ها و تدوین ضعف‌ها در زبان و ریاضی و رسیدن شاخص‌های مدارس فنی و حرفه ای با عدد بالای ۷۰ درصد گفت: باید ظرف سه تا پنج سال آینده هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت آموزش‌های فنی حرفه ای به بالای ۷۰ درصد برسد.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان از تشکیل کارگروهی تخصصی از همکاران نوسازی مدارس، اساتید میبدی در حوزه معماری ایرانی اسلامی مدارس خبر داد و گفت: الگویی خاص برای معماری مدارس میبد و در آینده استان یزد تهیه خواهد شد.

ذاکر افزود: در شهرستان میبد بالغ بر ۱۹ پروژه به صورت مشارکتی ۵۰ درصد خیرین و ۵۰ درصد دولتی با به پای کار آمدن خیرین با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت و ساز است.

رئیس آموزش و پرورش میبد هم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، برنامه ریزی تربیت مدیران جوان با توجه به بازنشسته شدن ۵۴ مدیر درسال ۱۴۰۰، لزوم حمایت از هنرستان‌ها برای تکمیل تجهیزات کارگاهها، وجود بیشترین مدارس نیاز به ترمیم در محله‌هایی مانند ده آباد و فیروزآباد را از نیاز‌های آموزش و پرورش خواند.

کارگر افزود: دو زمین برای ساخت ۲ مدرسه تیزهوشان از سوی خانواده مرحوم مصطفوی و آقایی فراهم شده است.

وی با اشاره به دریافت واکسن ۷۵ درصدی فرهنگیان گفت: از ۲ هزار و ۵۶ نفر، یک هزار و ۵۶۷ نفر تزریق واکسن را انجام داده‌اند و ۴۸۹ نفر به دلایلی از جمله بیماری برای تزریق واکسن مراجعه نکردند و در مجموع ۷۵ درصد فرهنگیان موفق به دریافت واکسن شده اند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد هم گفت: در حوزه فرهنگی و هنری در ۶۰ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشوری هشت هزار و ۵۲۵ نفر از دانش آموزان در مسابقات برگزار شده شرکت کردند.

فلاح افزود: از این تعداد دانش آموز سه هزار و ۶۵۰ نفر به مرحله شهرستان راه یافتند و ۳۷۲ نفر به مرحله استان راه پیدا کردند و ۱۳۳ نفر رتبه‌های اول تا سوم کسب کردند و در نهایت ۸۵ به مرحله کشوری رفتند و ۱۱ نفر در سطح کشور مقام آوردند.

وی گفت: در حوزه قرآن و عترت و نماز در مجموع هشت هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد هزار نفر به مرحله شهرستان و ۱۲۰ نفر به مرحله استان و ۵۹ نفر در استان مقام اول تا سوم به دست آوردند و در نهایت ۱۱ نفر به مرحله کشوری رفتند و ۳ نفر رتبه برتر کشوری به حایز شدند.
وی افزود: در سطح استان نیز ۲۰۰ پروژه شامل کتابخانه، مدارس، مجتمع‌های آموزشی و سرویس‌های بهداشتی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت و ساز با مشارکت خیرین است که به مرور به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون ۲۷ درصد مدارس استان تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند، این آمار در۲ سال گذشته از ۳۵ درصد به ۲۷ درصد رسیده و امیدواریم دربرنامه پنج ساله به صفر برسد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا