جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار و باحضور امام جمعه و مسئولین مربوطه با محوریت واکسیناسیون دانش آموازن و روند فعالیت مدارس برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار و باحضور امام جمعه و مسئولین مربوطه با محوریت واکسیناسیون دانش آموازن و روند فعالیت مدارس برگزار شد.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه استقبال دانش‌آموزان شهرستان بهاباد برای واکسینه شدن در مقابل کرونا از روند مطلوبی برخوردار است گفت: تاکنون 42 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند و انتظار داریم سایر دانش‌آموزان و والدین آنها هرچه سریعتر جهت دریافت واکسن اقدام نمایند.

"محمدمهدی خانی‌زاده" با اظهار اینکه سلامت دانش آموزان بر هر چیز مقدم است گفت: در تصمیم گیری‌ها می‌بایست شرایط واقعی و حقایق جامعه را در نظر گرفت؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد عدم رعایت پروتکل‌ها در هر تجمعی، زمینه ساز ابتلا به کرونا می‌باشد و این تجمع می‌تواند در مدرسه یا دورهمی خانوادگی، مراسمات ترحیم، تولد و مسافرت باشد.

وی افزود: مدارس شهرستان مطابق دستورالعمل‌های ستاد کرونا و پروتکل 06 بازگشایی مدارس فعالیت دارند و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی همانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین لزوم  واکسیناسیون تمامی معلمان و دانش آموزان و ارائه کارت واکسیناسیون مورد تاکید می‌باشد.

انجام فعالیت‌های تبلیغی از سوی روحانیون برای ترغیب و تشویق مردم و دانش آموزان به انجام واکسیناسیون، ارائه تست سه روزه  PCR از سوی دانش آموزانی که واکسینه نشده‌اند یا والدین آنها که واکسینه نشده باشند، عدم حضور دانش آموازان مبتلا به کرونا در مدرسه و برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی این دانش آموزان از برخی مباحث مطرح شده در جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا