در مراسمی با حضور امام‌جمعه تفت، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ، فرماندار تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از زحمات "وحید فتوحی" شهردار سابق تفت تقدیر و "وحید شاهدی باغ خندان" به‌عنوان شهردار جدید تفت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در آیین تکریم و معارفه شهردار تفت با اشاره به نزدیک بودن شهر تفت به مرکز استان خاطرنشان کرد: حضور جمعیت شناور در ایام تعطیل در شهر تفت و یا عبور از این شهر برای حضور در مناطق ییلاقی شهرستان نگاه ویژه مدیریت امور شهری را در این زمینه می‌طلبد.

نوکار تصریح نمود: حضور جمعیت شناور و انتظارت به‌حق مردم خود این شهر برای انجام امور شهری مورد درخواست با توجه به منابع اعتباری محدود شهرداری تفت امکان‌پذیر نیست و نیاز است برنامه‌ریزی لازم برای جذب منابع اعتباری پایدار صورت گیرد.

حفظ باغات موضوع بعدی مورداشاره فرماندار تفت بود که وی پیرامون این موضوع گفت: باید با همکاری شهرداری تفت و میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری با توجه به ثبت ملی باغشهر تفت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌رویه در باغات جلوگیری شود.

فرماندار تفت بیان داشت: شهردار جدید تفت باید با جدیت پیرامون موضوع تغییر کاربری واحدهای صنعتی ممانعت به عمل آورد تا از بی‌کار شدن جوانان مشغول به کار در این واحدها و کاهش تولید در شهرستان جلوگیری شود.

آسفالت معابر خاکی در سطح شهر و بهسازی معابر ، استفاده از نظرات نخبگان در مدیریت امور شهری ، اجرای پروژه‌ها و اقدامات شهری بر اساس قانون ، تعامل با فرمانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان تفت در این جلسه مطرح نمود.

فرماندار شهرستان تفت از تلاش‌های "وحید فتوحی" در دوران مدیریت خود در امور شهری به‌ویژه در ابتدای شیوع ویروس کرونا ، اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تفت و تعامل سازنده با فرمانداری و مسئولان ادارات تقدیر نمود و برای "وحید شاهدی" شهردار جدید تفت آرزوی توفیق نمود.

"محمد یارمند" مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در این مراسم گفت: مدیریت امور شهری با سختی‌هایی دنبال است و نیاز است شهردار جدید شهر تفت تمام‌وقت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرد تا طمع شیرین خدمت به مردم را احساس نماید.

یارمند رمز موفقیت شهردار جدید را تعامل با مردم دانست و بیان داشت: با ایجاد وحدت و همدلی بین مردمان شهر تفت و افراد ساکن در محلات زیبای این شهر وضعیت موجود در شهر را حفظ نموده و برای ارتقا و اعتلای این شهر تلاش نمایید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: شهردار جدید تفت باید با برنامه‌ریزی و تلاش و مدیریت مناسب از عظمت باغشهر تفت محافظت نمایید و به‌طور قاطع جلوی تغییر کاربری بایستید و از زیبایی‌های شهر تفت به‌عنوان داشته‌های این شهر از آن‌ها به‌عنوان سرمایه شهر محافظت نمایید و از آن‌ها برای زیباتر نمودن شهر تفت استفاده کنید.

یارمند بیان داشت:خیلی از پروژه‌های موجود در شهر تفت خاصیت درآمدزایی را دارد و باید با مشارکت‌پذیری و ایجاد حس اعتماد در بین سرمایه‌گذاران منابع درآمدی پایدار برای شهر تفت تأمین نمایید.

عدالت در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها در مناطق مختلف شهر تفت درخواست بعدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد از شهردار جدید تفت بود وی پیرامون این موضوع گفت: شهر یک موجود زنده است و باید همه نیازهای اقشار مختلف مردم در برنامه‌های شما دیده شود و خدمات شهر برای همه مردم این شهر قابل‌لمس باشد و از بی‌عدالتی در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها جلوگیری شود.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت نیز در این مراسم بیان داشت: مسئولی در عملکرد خود موفق خواهد بود که به سه باور به "خدا و روز قیامت"، "انقلاب،ولایت و مسیر شهدا"، "باور به مردم" اعتقاد داشته باشد.

امام جمعه تفت پیرامون تکریم ارباب رجوع گفت: مسئولین به عنوان خدمتگزار باید تکریم ارباب خود یعنی مردم را در دستور کار خود قرار دهند و تکریم ، احترام ، گره گشایی از کار مردم و عذرخواهی از آنان در صورت عدم انجام وعده صورت گیرد.

حجت الاسلام گلوردی خواستار وحدت بین تمامی ادارات و دستگاه های شهرستان تفت شد و عنوان داشت: ادارات نباید به صورت جزیره ای به فعالیت بپردازند و باید همه ادارات به مشابه یک خانواده بزرگ ودست در دست هم با کار و تلاش در راستای خدمت رسانی به مردم گام بردارند.

امام جمعه تفت خواستار تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر تفت برای پیدا کردن منابع جدید اعتباری شد و افزود: نیاز است مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تفت منابع اعتباری جدیدی را از طریق قانونی و مشروع پیدا کرده تا بتوان با استفاده از این اعتبارات و اعتبارات مالیات ارزش افزوده ای که به این شهر تخصیص یافته می شود در جهت اجرای پروژه های عمرانی و مسائل فرهنگی هزینه نمایند.

"وحید فتوحی" شهردار سابق تفت در این مراسم گزارشی از برنامه های اجرایی در این شهر را ارائه نمود و خواستار همکاری همه افراد در شهر تفت با شهردار جدید تفت شد تا اعتلا و رشد این شهر تحقق یابد.

"وحید شاهدی" شهردار جدید این شهر نیز در پایان این مراسم اظهار امیدواری کرد با همکاری همه مسئولان و همفکری نخبگان پیشرفت روزافزون شهر تفت در حوزه های مدیریت امور شهری تحقق یابد.

در پایان این مراسم از تلاش های "وحید فتوحی" شهردار سابق تفت با اهدای یادبودهایی تقدیر و با قرائت حکم شهردار جدید تفت ؛ فعالیت رسمی "وحید شاهدی" در این کسوت آغاز شد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا