م.کریمی

هر چند در آغازین روزهای شروع بکار استاندار جدید انتظار میرفت همانند سایر دولت های قبلی ، عزل ونصب های باصطلاح اتوبوسی به راه بیفتد وشاهد انتصاب مدیران جدید در روزهای آغازین باشیم، اما استراتژی  خوب دکتر فاطمی در این مقوله ستودنی است. چرا که طبق پیش بینی ها این امر محقق نشد و تغییرات چندانی صورت نگرفت.

 از بارزترین فعالیت  های یک حکومت نوپا ، انتخاب مدیران ومسئولان جدید یا به اصطلاح خانه تکانی تشکیلاتی است.این مساله هنگامی شدت خواهد یافت که رویه سیاسی دولت جدید با زمامداران قبلی متفاوت باشد.به عبارت ساده تر دولتی با دیدگاه متفاوت جایگزین دولت قبلی شود.دولت دکتر رئیسی هم را میتوان با خط مشی های متقاوت با دولت روحانی قلمداد کرد.و بالطبع مدیران ارشد و میانی دستگاه ها عموماًبا خط مشی دولت جدید همسویی ندارند. البته طبق اظهارات دکتر فاطمی،استاندار جدید، ملاک اصلی برای تغییر در مدیریت های استان ،شایستگی و همسویی با برنامه های دولت جدید است. که بر همین اساس،ابقا برخی فرمانداران و مدیران دور از انتظار نخواهد بود.

علی ایحال بجز چند انتصاب و تغییر در مدیران میانی هنوز گزینه های مهم مدیریتی کلان استان که در صدر آنها معاونت های سه گانه استانداری می باشد در هاله ای از ابهام و گمانه زنی ها باقی مانده است.هر چند تغییر دو معاونت قطعی شده است اما هنوز اعلام رسمی در زمینه انجام نشده است.اینکه تغییرات مهم استانداری بخاطر سفر ریاست محترم جمهور به تعویق بیافتد یا اینکه شاهد حضور چهر های جدید در کنار استاندار برای استقبال از دکتر رئیسی باشیم ، به روزهای آینده و شاید پایان همین هفته مربوط باشد.

 اینکه در پشت پرده این تصمیم گیری ها کدام نهاد یا رجال استانی تاثیر گذار هستند مطمناً از افرادی که صاحب منصب خواهند شد قابل تشخیص است! علی الخصوص در استانی مثل یزد که پایگاههای قدرت وسیاست متعددی در درون خود دارد!مردم استان یزد دیگر برایشان  چپ یا راست مهم نیست! مردم گره گشایی از مشکلات میخواهند.مردم گوش شنوا و فکرهای حل کننده معضلات میخواهند، مردم عدالت و آرامش میخواهند.تعهد و تخصص هر دولازم است اما مدیری که متعهد است و انقلابی ولی تخصص و دانش   وتجربه در مسایل جامعه را ندارد  برای جامعه امروز کارساز نخواهد بود.

امیدواریم شاهد انتخابهای مفید وسازنده برای استان عزیزمان باشیم.

  • نویسنده : م.کریمی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا