رئیس اداره آموزش وپرورش بهاباد گفت :همزمان با سراسر کشوربیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی با شعار « شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی» در مدارس این شهرستان وبه صورت نمادین با حضوردانش آموزان دبیرستان دخترانه توسلی درمحیط باز پارک بانوان بهاباد برگزارشد.

حسن رزاقی بهابادی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری انتخاباات شورای دانش آموزی مدارس بهاباد در گفتگو با خبرنگارایرنا ، با بیان اینکه شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم هر مدرسه است و مدیران باید این رکن مهم را باور داشته و در امور مربوط به برنامه ریزی و اداره امور آموزشگاه از توانمندی این شورا استفاده کنند اظهارداشت : دانش‌آموزان باید باور داشته باشند که مشارکت در امور مدرسه حقی است که جامعه در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ که باید به درستی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خود باوری، مسئولیت پذیری و روحیه انتقاد پذیری، کسب مهارت برای ایفای نقش در آینده و بهبود نظام تصمیم ‌گیری و تصمیم ‌سازی از طریق مشارکت دانش‌آموزان از هدف‌های مهم تشکیل شوراهای‌دانش‌آموزی است.

رزاقی بهابادی بیان داشت : مشارکت مطلوب شوراهای دانش‌آموزی در اداره مدارس منجر به تشکیل مجلسی کارآمد و موثر در بهبود فرایندهای آموزشی و پرورشی می‌شود.

وی افزود : انتخابات بیست و چهارمین دوره شوراهای دانش آموزی  در 51 مدرسه بهاباد و با شرکت 3500 نفر دانش آموز برگزارشد که پس از شمارش آراء، 5 نفربه عنوان عضو اصلی و 2 نفر به عنوانعضوعلی البدل انتخاب میشوند وبرگارهای مدرسه مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید به شورای دانش آموزی به عنوان شورای پایه ای نگاه کنند و این شورا را ظرفیت بزرگ فکری در تصمیم سازی و تصمیم گیری تلقی نمایند

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا