سید ابوالقاسم حسینی رئیس هیئت کشتی شهرستان میبد گفت: در این دوره 20 نفر از بانوان ازسراسرکشور شرکت کردند.

حسینی افزود: با توجه به اینکه شهرستان میبد در ورزش کشتی بعد از مرکز استان در بخش آقایان در جایگاه دوم قهرمانی قرار دارد و در بخش بانوان این نیاز احساس می‌شد و انگیزه و علاقه بانوان هم برای فعالیت در این رشته بالابود این دوره را برگزار کردیم.

وی گفت: در حال حاضر ده نفر از بانوان شهرستان میبد در رشته کشتی آلیش فعالیت دارند و هدف ما این است که در کشتی آلیش از میان این افراد برای حضور در مسابقات استانی و ملی استعدادیابی کنیم.

خانم هلن جیوه، نائب رئیس هیئت کشتی استان هم گفت: هرچند کشتی آلیش از رشته‌های جدید در استان است اما 15 نفر از بانوانی که در استان در این رشته ورزشی فعالیت دارند همه در سطح قهرمانی قرار دارند.

جیوه افزود: در این دوره یک‌روزه هم همه نائب رئیس‌ها استان و دو نفر از ورزشکاران هم از استان کرمان حضور دارند و امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم فعالین کشتی آلیش در استان را به سکوی قهرمانی برسانیم.

خانم مهری علی نژاد کارشناس ورزش هم علاقه، سن، قد و وزن و قدرت عضلانی و بدنی را در استعدادیابی در کشتی آلیش مهم خواند.

یگانه غریب گشته ملی‌پوش کشتی آلیش هم که مدرس این دوره بود گفت: در این دوره یک‌روزه تکنیک‌های کشتی آلیش اعم از گارد، انواع لیفت، فنون لنگ از داخل و خارج، فن کمر، لنگ کردی، سالتو و بارانداز به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره استاژکشتی آلیش اهداء شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا